Senaste nytt

Vilka flygbolag har First class kabin på long-haul linjer?

Hittade den här tråden nu och tycker det är ett mycket intressant ämne. Några bolag som jag inte ser i listan ovan men som har en riktig flat-bed long-haul F är (i) El Al, (ii) TAAG Angola och (iii) China Eastern. Dessutom inför Garuda Indonesia en helt ny F på sina 777or som börjar levereras i år. Däremot håller Air Tahiti Nui på att avskaffa sin F.

När jag ser Kuwait och Uzbekistan i listan tänker jag att de väl har "sub-standard"-F och har man med dem så kan man också ha med t ex Egyptair och Air Algérie.

Ser fram emot att se fortsättningen på den här tråden med rapporter och annat!
 

Dr. Miles

Expert
Hittade den här tråden nu och tycker det är ett mycket intressant ämne. Några bolag som jag inte ser i listan ovan men som har en riktig flat-bed long-haul F är (i) El Al, (ii) TAAG Angola och (iii) China Eastern. Dessutom inför Garuda Indonesia en helt ny F på sina 777or som börjar levereras i år. Däremot håller Air Tahiti Nui på att avskaffa sin F.
Tack för påminnelsen om China Eastern. Det fanns inte när jag kollade då.
FABFLYER skrev ett blogginlägg av China Eastern First class på A340.
Jag har helt missat El Al och TAAG Angola.

När jag ser Kuwait och Uzbekistan i listan tänker jag att de väl har "sub-standard"-F och har man med dem så kan man också ha med t ex Egyptair och Air Algérie.
Egyptair har First class endast på shorthaul (t ex på Kairo-Jeddah) men inte till andra longhaul destinationer.

När det gäller Air Algérie (AH) är det inte riktig First class då de har tvåklasskabin på Airbus A330 och de kör First/Economy till t ex Paris men samma plan används som Business/Economy till Montreal/Beijing.

Ser fram emot att se fortsättningen på den här tråden med rapporter och annat!
Ja, om du hittar med flygbolag med First class kabin på longhaul, vänligen meddela här. :)
 
Intressant, Egyptair har ju i alla fall long-haul-plan med tre klasser (F/C/Y) men det kanske är som du säger att de används på regionala rutter. Samma sak gäller ju dock egentligen med Dragonair - det handlar inte om några long-haul-rutter.

Konstigt med Air Algérie. De verkar ha treklasskonfigurerade plan enligt t ex Wikipedia och enligt sin egen online-bokning, men jag har inte sett planen....
 

Palazzi

Medlem
Ser att vi har en recension av United first som inte är inne i listan:
http://www.businessclass.se/reserapporter/11408-rookiereport-united-global-first-london-houston.html

Palmens resa FRA-ICN med Asiana saknas också:
http://www.businessclass.se/reserapporter/10317-asiana-first-class-seoul-frankfurt-b747.html

Ser att vi snart har komplett täckning för de stora bolagen, men ännu saknas Etihad, Qatar & AA. Jag ska försöka göra en recension av den sistnämnda i början på 2014, om ingen hinner före.
 
Toppen