Vilka flygbolag har bar ombord på planet?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Petter, 21 December 2012.

1. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Som Topic lyder.
    Har sökt lite på ämnet och hittat ett par rese rapporter, men inte tillräckligt många, samt bilder.
    (Moderator får gärna flytta tråd om den tycks ligga i fel forum)

Vilka flygbolag har en bar ombord där en bartender står och fixar drinkar, samt vilka rutter?

Trevlig fredagkväll på er!

Mvh Petter

2. Jag har själv inte åkt med men Emirates och Virgin Atlantic verkar ha bar med bemannad bartender.

Kanske Korean Airs Airbus A380 också, men Jacob har säkert bättre koll i den här fronten.

3. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Emirates mellan Duabi och Bangkok i A380. Flög den tidigare i år...mars tror jag. Rätt märklig upplevelse får jag säga..

4. Jacob

Jacob Medlem

Om det ska vara en bemannad bar med en bartender som kan mixa drinkar har nog samtliga redan nämnts, alltså Virgin Atlantic, Emirates och Korean Air. Jag har testat de två sista men ännu inte Virgin Atlantic.

5. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag tänker efter, är det inte i Någon James Bond film när han sitter och dricker i en bar ombord på planet?

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bekräfta att Virgin Atlantic är ett utav de få flygbolag som erbjuder en riktig bemannad bar ombord i C. En lite rolig och annorlunda upplevelse. VS är nog det flygbolag som jag flugit med som avviker mest från traditionella flygbolag. Mestadels till det bättre!

1 person likes this.
  7. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Quantum of Solace dricker han väl Vespers i mängder i baren på Virgin Atlantic.

8. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När är baren öppen på Emirates 380 DXB-BKK ? ;-) Har en bokning med EK till BKK från Arn i Oktober i C

1 person likes this.
  9. Jacob

Jacob Medlem

Den öppnar när måltidsserveringen är över och personalen är klar med sina ordinarie arbetsuppgifter.

2 personer gillar detta.
  10. 2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!