Senaste nytt

Vilka flygbolag, flygplanstyp som visar AVOD före take off/efter landning?

Dr. Miles

Expert
THAI: Boeing B777 mellan Bangkok och Auckland i ekonomiklass.
Jag kunde se filmer redan vid gaten före take off. Däremot stängde de AVOD strax före landning.
Det kanske beror på att de visade obligatoriska video från Nya Zeeländska tullen.

Turkish Airlines: A330 mellan Istanbul och Bangkok i Business class.
 
Last edited:

Mauricio

Medlem
TAM 777-300ER från GRU-SCL finns möjligheten att även se filmer innan take off. Två personer framför mig och sambon satt och tittade på varsin film. Självklart pausades filmen när säkerhetsdemon gick och kaptenen talade. Jag tittade på kameran framåt hela tiden.
 

Unicornone

Medlem
Malaysian 747 AMS-KUL
Malaysian 330 KUL-DPS men inte omvänt
Qatar 330 ARN-DOH
Qatar 777 SIN-DPS men inte i samma plan DOH-SIN lika omvänd ordning
 

Dr. Miles

Expert
Lufthansa: A340-600, mellan Shanghai och Munchen. Dock endast vid start.

Jag blev sur när Singapore Airlines stängde IFE en timme före landning när jag åkte till Beijing.
Är det inte lite för tidigt att stänga IFE?
 

MarcusC

Medlem
Lufthansa: A340-600, mellan Shanghai och Munchen. Dock endast vid start.

Jag blev sur när Singapore Airlines stängde IFE en timme före landning när jag åkte till Beijing.
Är det inte lite för tidigt att stänga IFE?

Verkar ju väldigt tidigt stänga av 1 timme innan landning...normalt borde väl vara typ 10-15minuter innan landning?
 

Sofia

Medlem
Qatar brukar visa IFE i princip hela tiden, men ibland dröjer det lite innan det kommer igång och när jag då frågar beror det på att de håller på att boota om systemet och inte att det egentligen inte ska visas något.
 

JensE

Medlem
Vi kan lägga till BA på denna lista i år. Någon annan som reser med BA long-haul får gärna bekräfta så att det inte bara var en engångsföreteelse.
AVOD var på hela tiden mellan MIA-LHR på BA 747 (värdelöst för C och F dock då skärmen inte får fällas ut).
 
Toppen