Senaste nytt

Vilka flygbolag är bäst i Business class vid resa till New York ?

Storsteffe

Medlem
AA:s är mycket bra i nya kabinen, det enda som tar ner betyget är plastglasen före start, betydligt roligare med riktiga glas. Japp jag vet ett riktigt stort problem.... Här kommer ett till, personligen sover jag lite bättre i BA beroende på att jag fäktar med benen en del när jag sover och då blir det lite trångt i AA. I vilket fall skulle jag välja BA åt ena hållet och AA åt det andra. Finns väl kanske ett alternativ till som jag inte provat och det är Finnairs nya business som verkar gå på NY?

EDIT: Finnair har en riktigt bra lounge i Helsingfors också.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Turkish Airlines är annars ett alternativ, om ni inte har något emot omvägen via Istanbul. Bra stolar på deras 777-300ER, och maten är fantastisk.
 

rvarttinen

Medlem
Turkish Airlines är annars ett alternativ, om ni inte har något emot omvägen via Istanbul. Bra stolar på deras 777-300ER, och maten är fantastisk.

OT: är bokad med TK "åt andra hållet" (-> IST -> MLE) om några veckor. Ska bli intressant att prova dem för första gången.

Annars; har flugit med AF i deras A380 till JFK. Kan rekommendera denna (AF har flera avgångar per dag till New York så kontrollera noga att du fått rätt flygplanstyp). Att flyga i en A380 är en upplevelse i sig, så det är en rekommendation i sig också om du fastnar för ett annat bolag. Om inte så tycker jag både B777 och A330 är trevliga, om än bullrigare, maskiner. Men, i C sitter man ju bättre till ... :)
 

Jonas C

Medlem
OT: är bokad med TK "åt andra hållet" (-> IST -> MLE) om några veckor. Ska bli intressant att prova dem för första gången.

Annars; har flugit med AF i deras A380 till JFK. Kan rekommendera denna (AF har flera avgångar per dag till New York så kontrollera noga att du fått rätt flygplanstyp). Att flyga i en A380 är en upplevelse i sig, så det är en rekommendation i sig också om du fastnar för ett annat bolag. Om inte så tycker jag både B777 och A330 är trevliga, om än bullrigare, maskiner. Men, i C sitter man ju bättre till ... :)
Hoppas att du får en trevlig resa med Turkish! Se dock till att inte ha allt för höga förväntningar på personalen ;)

L'espace Affaires har stått högt upp på min önskelista sedan länge tillbaka, i synnerhet att äta Foie Gras med ett glas Sauternes ombord. Dock har jag varken poängen eller kapitalet i dagsläget (priserna på AF tenderar att vara ganska höga), men när tillfälle ges vill jag definitivt testa dem.
 

rvarttinen

Medlem
Hoppas att du får en trevlig resa med Turkish! Se dock till att inte ha allt för höga förväntningar på personalen ;)

Tack för tipset! Ska vara lite uppmärksam ... sena flygningar så det blir mest sömn antar, hoppas, jag.

L'espace Affaires har stått högt upp på min önskelista sedan länge tillbaka, i synnerhet att äta Foie Gras med ett glas Sauternes ombord. Dock har jag varken poängen eller kapitalet i dagsläget (priserna på AF tenderar att vara ganska höga), men när tillfälle ges vill jag definitivt testa dem.

Både ja och nej, har ibland fått riktigt bra pris i t.ex. Z på avtalspris som min resebyrå har. ... och, så kan man alltid kolla vilka deals som dyker upp här på BC.se.

Klart du ska ha en amuse bouche på foie gras strax efter take off ... :)
Sorry för lite OT ....
 
Toppen