Senaste nytt

Vilka First och Business flighter är bäst för min resa?

Matore

Medlem
Planerar vår 2-4-1 Eurobonus award i februari 2018 till Asien. Planen är naturligtvis att få till Lufthansa F, men fram till dess vill vi boka nåt good enough och jag har hittat en del tillgänglighet som går att boka redan nu.

Behöver er hjälp att rangordna bästa upplevelsen av dessa fem alternativ:
ANA F - 777-300ER samt 77W
Asiana F - A380-800
Thai F - A380 samt 747
Asiana C - A380-800
ANA C Boeing 777-300ER samt 77W
SAS C
Singapore C - 380 samt 350

Tack!

EDIT: nu med rutt/flygplanstyp
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Behöver er hjälp att rangordna bästa upplevelsen av dessa fem alternativ:

Asiana C
ANA C
SAS C
Singapore C
Förutom SAS, har ANA, Asiana och Singapore flera typer av Business class på sin flotta. Därför behöver du att specificera vilken linje/vilken flygplanstyp du pratar du om.

EDIT: SAS har också före detta LANs Airbus A340 (som har annorlunda Business class stolar än SAS egna Airbus A330/A340) men jag vet inte vilken rutt detta plan används.
 

toer00

Medlem
ANA C fr BRU med 788, där brukar det finnas bra tilldelning/tillgång om man jämför med andra flygplatser i Europa som de flyger på.
 

JohnnyWilde

Medlem
Planerar vår 2-4-1 Eurobonus award i februari 2018 till Asien. Planen är naturligtvis att få till Lufthansa F, men fram till dess vill vi boka nåt good enough och jag har hittat en del tillgänglighet som går att boka redan nu.

Behöver er hjälp att rangordna bästa upplevelsen av dessa fem alternativ:
ANA F
Asiana F
Thai F
Asiana C
ANA C
SAS C
Singapore C

Tack!
Din ordning på F ligger ganska nära sanningen för de flesta här.
ANA är fantastiskt bra speciellt dagflyget från Haneda till Frankfurt eller London.
Flytta upp SAS C litegrann så stämmer det också bra.
 

Matore

Medlem
Förutom SAS, har ANA, Asiana och Singapore flera typer av Business class på sin flotta. Därför behöver du att specificera vilken linje/vilken flygplanstyp du pratar du om.

EDIT: SAS har också före detta LANs Airbus A340 (som har annorlunda Business class stolar än SAS egna Airbus A330/A340) men jag vet inte vilken rutt detta plan används.
Tack, har förtydligat inlägget nu.
 

Matore

Medlem
Din ordning på F ligger ganska nära sanningen för de flesta här.
ANA är fantastiskt bra speciellt dagflyget från Haneda till Frankfurt eller London.
Flytta upp SAS C litegrann så stämmer det också bra.
Tack så du menar att alla mina alternativ i F är bättre än alla i C? Eller att ANA C platsar uppe vid Thai F?
 

toer00

Medlem
Men som svar på din fråga om C

- SK, bra HW på longdistsbs men sw lite SI sch så med!

- SQ B777-300 och A350 dvs deras nya C kabin. Oerhört bra både HW och SW.

Resterande har jag inte orovat, men har bokat in mig med Asiana både C och F nästa vår...
 
Toppen