Vilka europeiska flygbolag har fri dryck och snacks under hela flygningen i economy?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Stefan62, 13 Januari 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka flygbolag erbjuder "servering" under hela flygtiden på longhaul i economy?

Jag vet att KLM har det, men att SAS däremot erbjuder dryck mot betalning.

Hur är det på Lufthansa, AF, British Airways, LX, SN osv?

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För AF, Lufthansa, British Airways, OS och LX är fri dryck genom hela flygningen en självklarhet, ja till och med alkoholhaltig sådan.

SK är nog rätt så ensamma om sin nya dumsnåla besparing på alkoholfritt. Antar att DY kommer att ansluta sig till SAS lågservicekoncept, precis som sig bör när det gäller lågservicebolag.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AF serverar till och med champagne i ekonomiklass. Om du har tur är den inte uppdrucken när vagnen kommer till dig.

4. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2006 ARN-EWR med SK: fri servering
    2008 LHR-LAX med British Airways: fri servering
    2009 AMS-SEA med KL-biljett ombord på DL-hårdvara (om än NW-målad): fri servering
    2010 OSL-PHL med US: fri servering
    2011 LHR-DEN med British Airways: fri servering
    2012 FRA-PHL med US: fri servering

Notera att resandet i många fall gjorts med infants varvid frekvensen av alkoholhaltiga beställningar varit begränsad.

5. pst

pst Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bara jag som tycker mig se sambandet mellan att länder som traditionellt har problem med enstaka hårt supande (Norden, Östeuropa) alt en puritsansk inställning till alkohol (USA) ofta har flygbolag som begränsar alkohol i ekonomi? Undantaget får väl antas vara Storbrittanien och British Airways.

6. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qatar Airways har generös servering av snacks och drycker, inkl alkohol och tom champagne (på rutter till/från europa än så länge) i ekonomiklass.

7. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AZ MXP-NRT fri servering.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag känner bara till SAS som avviker från normen och har begränsningar i serveringen.

9. henkedio

henkedio Medlem

Vad jag har förstått så bjuder inte United på någon alkohol överhuvudtaget iom man åker över atlanten, om man däremot åker över stilla havet så är det gratis. Någon som kan bekräfta detta?

10. En detalj i sammanhanget som jag tycker har viss komfortbetydelse, är om det finns bolag där man alltid blir tillfrågad respektive alltid måste fråga själv.

Från mina fåtal resor:
    AF, Lufthansa, DL fått fråga själv
    British Airways, OS erbjuden regelbundet utan att behöva fråga.

Men jag har flugit så sällan så jag kan inte dra några generella slutsatser, kan ha berott på aktuell personal.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!