Senaste nytt

Vilka dricka kan man blanda i loungen!

palmen

Moderator
Efter lite funderingar kom jag fram till att även om alla loungen inte hat bartenders finns de bra utbud. Så här kan vi sammanställa dom drinkar man kan blanda själv i respektive lounger.Jag börjar med det jag kommer på ur huvudett i Sas-gold Arlanda.

Rom-cola
GIN-TONIC
Vodka tonic
Fidel castro - rom, ginger ale
Irish Coffee
Kaffe Karlsson?
Hur många lounger erbjuder farinsocker eller liknande samt lättvispad grädde? Blir väldigt svårt att göra Irish coffee utan det.

Blir en väldigt konstig lista då det är väldigt beroende av vilken Lounge man är i.
 

Fixter

Medlem
Hur många lounger erbjuder farinsocker eller liknande samt lättvispad grädde? Blir väldigt svårt att göra Irish coffee utan det.

Blir en väldigt konstig lista då det är väldigt beroende av vilken Lounge man är i.
Som sagt,man får vara snillrik jag har fått vispad grädde i sas dock till choklad, men likväl
 

kaktusen

Medlem
Jag tycker Vargtass fattas. Mina dryckesvaror är iofs en sådan hybrid att det är komiskt. Uppvuxen i norra Norrland, College i USA, jobbande sju år i NYC, gift med en mexikanare och har även bott mycket i Tyskland. För att förödmjuka Norrlänningarna ännu mer så älskar jag även vin. Eller "Bögjuice" som det kallas i de mindre norrländska orterna:) Har man inte hembränt till Vargtassen går Vodka även bra som nödlösning.

Jag delar med mig ett litet klipp om Hedlund och Vargtassen i Sällskapsresan. Önskar er alla en trevlig helg.
 

FF#1

Medlem
Få se nu vad sjutton brukar de ha där för nått...

bara för att nämna några
Baileys och Cola = "Tank och slam" (obs kan skumma över och se allmänt äcklig ut men smakar ganska gott) :)
Bubbel och apelsinjuice = Mimosa ( med lite god vilja...)
Torr vermouth och gin = Dry martini
Drambuie och whisky = rusty nail

Sen om man orkar lösa socker i vatten och göra lag eller pressa saft ur citroner/lime så blir antalet kombinationer mer eller mindre oändliga..

har för mig att det finns tjänster på nätet där man lägger in vad man har i barskåpet och sen så får man en lista på allt som kan blandas, hittar dock inte någon sån. Någon som har en sån länk?
 

FF#1

Medlem
Jag tycker Vargtass fattas. Mina dryckesvaror är iofs en sådan hybrid att det är komiskt. Uppvuxen i norra Norrland, College i USA, jobbande sju år i NYC, gift med en mexikanare och har även bott mycket i Tyskland. För att förödmjuka Norrlänningarna ännu mer så älskar jag även vin. Eller "Bögjuice" som det kallas i de mindre norrländska orterna:) Har man inte hembränt till Vargtassen går Vodka även bra som nödlösning.

Jag delar med mig ett litet klipp om Hedlund och Vargtassen i Sällskapsresan. Önskar er alla en trevlig helg.


Men kaktusen, det blir ju lite eljest me vodka än Bränn-jack från Överkalix :)
 
Toppen