Senaste nytt

Vilka direktflyg finns till Europa från Arlanda med SAS?

Thot

Ny medlem
Så vitt jag kan se flyger man inte direkt till Barcelona, märkligt att Split är viktigare. Palma upphör väl snart - man verkar gå mest på sommaren med charterturister.
 

011430121

Medlem
Så vitt jag kan se flyger man inte direkt till Barcelona, märkligt att Split är viktigare. Palma upphör väl snart - man verkar gå mest på sommaren med charterturister.
Jag är bokad på SAS till Barcelona under hösten, SAS flyger till PMI både som reguljärflyg och Charter, vissa dagar har man två reguljär avgångar från Arlanda, måste säga att du har gjort dålig genomgång av SAS linjer från ARN.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS verkar göra ett uppehåll till Barcelona under oktober (diskuteras i en annan tråd). PMI har också en ganska oregelbunden trafikering med 0,1 eller 2 flyg. Det finns dock inget enkelt sätt (tycker jag) att få en överblick över vad SAS trafikerar

De gamla tryckta tidtabellerna (eller PDF-motsvarigheterna) gav en bra överblick. Idag hänvisas man mer eller mindre till bokningen, men det är lätt att få ganska konstiga (eller inga) alternativ i den.
 

Wendestam

Medlem
Så vitt jag kan se flyger man inte direkt till Barcelona, märkligt att Split är viktigare. Palma upphör väl snart - man verkar gå mest på sommaren med charterturister.

Nä, visst kan det vara så att SAS inte prioriterar Medelhavsdestinationerna under vissa månader när beläggningen är dålig.
Men om uppgiften är att bränna 800'p så finns det ju flera Star Alliance bolag som flyger, dock med byte, till Barca, Malaga, Palma, Alicante, Nice osv. Så vill man komma för poäng till Medelhavet off season går det :)
 

Thot

Ny medlem
Det är kanske så att det bara är när jag skal flyga som det finns inte direktflyg !
Dom 2 nästa veckorna hittar jag i alla fall inte någon direktkärra till Barcelona.
Min invändning gäller egentligen inte hur jag ska göra mig av med mina poäng utan vilka förväntningar man/jag kan ställa på ett flygbolag som utger sig för att vara nummer 1, för äffärsresenäreri synnerhet.
Jag förväntar mig att kunna flyga direkt från Stockholm till större städer i Europa och världen och så är det inte längre. Då blir det istället ett pusslande med olika bolag där ofta SAS faller till korta.
Idag framstår Norwegian ofta som ett bättre alternativ och det känns
 

Dr. Miles

Expert
Jag förväntar mig att kunna flyga direkt från Stockholm till större städer i Europa och världen och så är det inte längre.
Till världen håller jag med om men att hävda SAS inte flyger till stora städer i Europa från Stockholm är väl att ta i.


Alicante
Amsterdam
Bryssel
Budapest
Dublin
Düsseldorf
Edinburgh
Frankfurt
Hamburg
Las Palmas
London
Malaga
Manchester
Milano
Moskva
Nice
Palma de Mallorca
Paris
Prag
Riga
Rom
St Petersburg

Beregn
Helsingfors
Köpenhamn
Oslo
Stavanger
 
  • Gilla
Reactions: FCT

lilly k

Medlem
Återupplivar denna tråd :) Har precis kommit hem från en tur&retur Arlanda- Barcelona. Skulle boka samma i vår också men då får jag inte upp att SAS flyger dit på söndagar. En linjekarta med när de flyger till en viss destination hade varit önskvärt. Någon som funnit ett smart sätt att kolla detta?
 
Återupplivar denna tråd :) Har precis kommit hem från en tur&retur Arlanda- Barcelona. Skulle boka samma i vår också men då får jag inte upp att SAS flyger dit på söndagar. En linjekarta med när de flyger till en viss destination hade varit önskvärt. Någon som funnit ett smart sätt att kolla detta?
Har du testat expertflyer?
expertflyer.com
 
Toppen