Senaste nytt

Vilka direktflyg finns till Europa från Arlanda med SAS?

lars.dec8

Medlem
Efter en hel del knappande på SAS bokningssida kan jag hitta att de flyger direkt till Bologna på lördagar men alla andra dagar via Köpenhamn.
Det är ett tidskrävande arbete att få fram detta. Det borde vara enklare.
 

RickardG

Medlem
Så skulle jag inte vilja uttrycka mig, men de kanske inte är riktigt upplysta.
Jag står nog på mig med min åsikt ändå ;)

De flesta andra resesiter kan visa både direktflyg och kabinklass. Staralliance.com visar det, likaså Wikipedia. SAS har visat det men har slutat. Så uppenbarligen kan de om de bara vill. Skäms de kanske så mycket över att man ofta behöver byta i Köpenhamn?
 

AABack2ARN

Medlem
Finns kvar på engelska sidan. Osäker på om den är uppdaterad.

Route map - SAS

Tror inte den är uppdaterad. Exempelvis finns Madrid med som destination. Likaså Lissabon (kan visserligen finnas från Oslo men jag tror inte det)

Min utmaning med SAS numera Ryanair-liknande setup är ju att ett flertal av destinationerna flygs en eller ett par gånger i veckan under en period om kanske 5-10 veckor och gärna olika tider så det går ju enbart att nyttja dem som semesterbolag inte för att få något praktiskt arbete utfört :(
 

SK525

Medlem
Wikipedia ser faktiskt ut att vara i ordning också:
Stockholm Arlanda Airport – Wikipedia

Kan verkligen rekommendera Wikipedia för detta syfte. Jag använder nästan alltid Wikipedia om jag vill veta hur jag kan ta mig till en viss flygplats, t.ex. när jag vill veta exvis alla Star Alliance-förbindelser till en viss flygplats för att skapa en itinerary för en bonusresa.I min erfarenhet är Wikipedia ofta mer uppdaterad än flygbolagens egna sidor och det är tydligare uppställt.
 

Thot

Ny medlem
Ja - inte enkelt att klura ut direktflygen med SAS från Stockholm, men ett är säkert, dom blir färre och färre. Inte Barcelona, beställde just för en grupp om 10 dagar med Norwegian i stället, inte Alicante, Inte Palma på vintern, Paris upphör ibland osv..
Jag har ett helsike att göra mig av med 800.000 poäng - SAS flyger ju ingenstans från Stockholm..
Tacksam för direktflyget till Köpenhamn , fast det är väl en fråga om tid innan dom går via Oslo
 
Toppen