Så resultatet är en mycket frustrerad OSL_Commuter!
Efter att ha suttit i telefon i över en timme med BA Executive Club, konstaterade jag att de är oerhört rigida!
De alternativ de erbjöd mig var:
1. Avresa den 15:e men för att eventuellt få en hotell voucher var jag tvungen att åka ut till flygplatsen i normal tid för in-checkning den 14:e då de EJ kunde ge mig en hotell voucher per e-mail. Så alternativet att vara på HND kl 0500 för att få en hotell voucher förkastade jag!
2. Då erbjöd de mig att flyga ifrån NRT den 14:e istället. Tack, men eftersom det inte finns ngn conection vidare ifrån LHR till GOT den dagen när jag kommer in så sent, så tackade jag nej till den också.
Istället föreslog jag att de skulle boka in mig på AY5812 (codeshare med JAL) men det gick ABSOLUT inte då de inte hade ngn möjlighet att boka in mig på ngt annat bolag än BA eftersom det inte var en transatlantisk flight (load of crap). Så efter en hel del lirkande rann det till slut över & jag bestämde mig för att avboka min retur helt & hållet. Då får jag besked om att det är inte heller möjligt för BA att göra utan det skall jag göra med min resebyrå! WTF! Drygt en timme med en supervision & han kan inte ge mig ngt annat än shitload of crap!!
Så jag är allt annat än nöjd med BA just nu. Funderar helt sonika på att införa en ny policy om att BA skall undvikas på bolaget.
Har skickat email till BA för att fråga om detta är sättet de önskar att behandla sina kunder på. Hitills har jag inget svar, får se om jag någonsin får svar?
Ialla fall har sitter jag på AY5812 imorgon som supervisior först hävdade var helt full & zerod out, men jag kunde enkelt köpa en biljett hem. Så nu skall JAL testas...
Vad skall jag ställa för krav på BA? Vilka rättigheter har jag & vilka skyldigheter har de?