Senaste nytt

Vilka "aktiva valutor" har du på fickan?

ACervin

Medlem
Kör så mycket jag kan på kort, vilket går bättre och bättre. Växlar aldrig på Forex utan tar ut i ATM på plats om det skulle behövas. Standard sortimentet; SEK, DKK, NOK, USD, AUD, GPB, just nu tillkommer Thailändska Baht och Sydafrikanska Rand. Ränderna får nog växlas till någon mer matnyttig valuta, resten går alltid åt.
 

Secutor

Medlem
Tre kort från tre olika banker i tre olika länder. ATM fungerar nästan överallt, så försöker begränsa kontanthanteringen så mycket som möjligt.

Men när jag reser har jag alltid en $100 sedel i ena strumpan, en liten säkerhetsdetalj som jag började med när jag gjorde min första längre resa till Seattle, USA 1981 - med SAS över Nordpolen.
 

lnixon

Medlem
Jag har såklart en samling med udda valutor, men de som jag har i aktivt omlopp (jag har ett system med små ziplock-påsar för dem) är NOK, DKK, EUR, CHF, USD, GBP, CZK och TWD. Och kanske nån mer som jag glömmer för ögonblicket.
 

Snosken

Medlem
Jag sitter på USD och GMD.
Sen trodde jag att jag hade kinesiska yuan...men det verkar som det är deras "undervaluta" alltså motsvarigheten till öre?
Va f-n dom nu heter?
 

Glenn E

Medlem
Jag har lite Euro,DKK,Thai Baht,Malaysia Ringit,Indonesiska Rupiah,KInesiska RNB,Filippinska Peso och 100 SEK:).
Försöker använda kort när det går.
 

doc

Medlem
Jag hade visst mer än jag trodde i min skattkammare.

GBP, EUR, USD, HUF, VND, HRK, PLN, NOK, SGD, HKD, CHF och CAD.
 
Toppen