Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?


  • Total voters
    102

agehall

Medlem
LH 51 sträckor i C & F
SQ 48 sträckor i C & F
EK 17 sträckor i F
QR 3 sträckor i F
TG 1 sträcka i F

Du får ta och testa Y också! Det är längst bak på main deck om du inte vet hur man hittar dit! :)

OT: Jag är medveten om att BA i C är ett enda stort "problem" - men vad är "problemet" i F?

BA's F-produkt är riktigt dålig. Det finns businessprodukter som är bättre. Club World är det däremot inga större fel på om du frågar mig, även om den inte heller är bäst i klassen på något sätt.

Sannolikt antalet stolar i kabinen.

Ja, det är ett problem, men även när det inte är fullt, så är inte produkten speciellt vass.
 

NyfikenGrau

Medlem
BA och AF, economy upper deck. Fantastiska platser för att vara economy, med låg ljudvolym, gigantiskt förvaringsfack på fönsterplats samt USB-uttag i IFE-systemet. Imponerar nog inte om man är van vid C och F, men har man mest provat övrig economy är det en höjdare.

Ingen skillnad i service mellan BA och AF på våra flyg, maten något bättre på AF men på båda bolagen satt besättningen i galley och snackade med varandra eller pillade på sina smartphones. Även om det inte har med A380 att göra känns det som något som blivit vanligare på senare år.
 

stoffe87

Medlem
Välkommen till BusinessClass, @stoffe87!
Viket av tyckte du mest om?

Tack så mycket!
British plan var väldigt nytt och fräscht eftersom det bara var ett år gammalt. Sen jag kommer ihåg att jag gillade Lufthansas säten. Jag är rullstolsburen och sitter kvar på platsen hela tiden, kan inte resa mig och så. Sen är jag rätt lång också 193 cm men jag satt bekvämt i dem har jag ett svagt minne av :) Så Lufthansa gillar jag nog mest.
 

David

Medlem
Fyra gånger har det blivit.

Första gången mellan Hong kong och Bangkok med Emirates - en resa i First med dompa och dusch, bl.a.
Andra gången retur till Hong kong, fast i Business - en upplevelse som nästan slog F utifrån ett serviceperspektiv.
Tredje med Thai mellan Paris och Bangkok och även där i First - med TS, dompa och dricksglas med JW Blue innan läggning...
Fjärde gången inträngd i Air France ekonomiklass mellan Hong kong och Paris - även då med bubbel men annars ingen speciellt trevlig upplevelse...
 
Toppen