Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?


  • Total voters
    102

Sofia

Medlem
Jag vet inte vad @Sofia råkade ut för, men jag tyckte det var riktigt bra! Slår ju BA F alla dagar i veckan och var inte allt för långt ifrån LH F i luften.

Det var bara inte så bra helt enkelt. Sätet kändes slitet, det var trådar utdragna ur kuddöverdraget, ingången kändes som en mörk och ovälkomnande trappuppgång och servicen var gräslig. Maten var såklart god och champagnen utmärkt :)
 

Jimmyjn

Medlem
Min första resa med A380 var förra året med British Airways mellan London-Los Angeles. Vi skulle åka med eftermiddagsflighten (dom har ju två flighter till LAX). Planet var i det närmaste fullbokat och vi satt och vänta på pushback när kaptenen förklara att dom hade ett litet problem och att han snart skulle återkomma med mer information. På hans röst lät det som att ett fel hade hittats och jag kände på mig att vi inte skulle komma iväg. Enligt kaptenen befann sig en kille från Airbus på Heathrow som hade hittat en buckla i bagageluckan. Han skickade bilder till kontoret i Toulouse som sa att planet inte var flygdugligt. När kaptenen berätta detta tänkte jag "jaha, ska detta vara ens första upplevelse med A380". Jag var inte alls sur på BA för jag vet att säkerheten går först men som tur var hade BA en A380 som kommit från Hong Kong borta vid hangarerna så kaptenen sa att vi skulle ta denna men att det skulle ta cirka 4-5 timmar att göra planet färdigt. Det kändes jävligt skönt för då visste vi att vi iallafall skulle komma iväg. Jag upplevde faktiskt folk som ganska nöjda med BA trots allt. Jag har absolut inget att anmärka mot dom, jag tyckte dom hantera det bra.

Flög även Malaysia Airlines A380 från Heathrow runt jul.

Kommande resa med A380 är nu i Juni och då blir det Etihad från London till Abu Dhabi. Kommer eventuellt att uppgradera oss till Business på resan ner. Vi ska byta i Abu Dhabi och åka vidare till Singapore.
 

011430121

Medlem
Jag har bara flyget med LH två gånger, en t.o.r. SFO samt en t.o.r. till JFK. mycket busskänsla. En en bokning i mitten av maj LHR-HKG med BA samt en resa med QR i nov till BKK är vad som väntar med 380. Föredetta resor och kommande i C
 

Jonas C

Medlem
Det gäller att skynda sig om man vill flyga Malaysia Airlines då deras A380 snart försvinner ur flottan.
 
Toppen