Senaste nytt

Vilka Airbus A380 har du flugit?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?


  • Total voters
    102

AndersSt

Medlem
Jag har flugit A380 med Singapore och Quantas.
En gång i Economy upper deck, det var riktigt bra pga den mindre kabinen.
Färre pax per toalett och bra attention från CC.
 

Timotey

Medlem
Har tyvärr aldrig fått möjligheten att flyga denna koloss. Hade ett ben med Air France och A380 där mitt anslutningsflyg till CDG var sent och jag fick flyga KLM 777 istället
 

pferdgarten

Medlem
Min første reise med a380 var BA fra LHR til LAX. Setene i CW var som vanlig, men toalettet i andre etasje var enorme.
Andre og tredje reise var med QR fra DOH til BKK med deres nye a380. Nydelig fly. Jeg ble overrasket over hvor stille det var
i kabinen. Nydelig reise. Synd at turen ikke var mer enn 6 timer.
 

chazzie

Medlem
Endast Lufthansa i ekonomi än, men jag måste säga att det var en trevlig upplevelse ändå, tyst och relativt gott om plats, men visst kan man åka FRA-IAH bekvämare än så =}
 
Har testat Singapore Airlines och Lufthansa båda i Business och det är en förkrossande seger för Singapore Airlines då Lufthansa inte har lie flat i dears A380
 
Något som slagit mig är att planet upplevs "långsamt" vid start - att det accelererar långsamt för att sedan majestätiskt lyfta mot skyn.
Kan nog ha med att göra att den är så stor och vi små människor i proposition får uppfattningen att de går långsamt. Det gör de nog också.

Som exempel ett X2000 tåg väger 330 ton och kör i 200 km/Tim medan en A380 håller 270 km/Tim take off.. ;)
 

Olle A

Medlem
Emirates och Thai, båda i Business. Emirates var bäst. Väldigt fin service ! Vi fick även kolla in First, inklusive duschen, eftersom det var tomt i förstaklasskabinen.
 
Toppen