Vilka Airbus A380 har du flugit?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 27 April 2015.

?

Vilka flygbolag har du flugit på A380?

1. Air France

16,7%
  2. Asiana Airlines

3,9%
  3. British Airways

20,6%
  4. China Southern Airlines

1,0%
  5. Emirates

26,5%
  6. Ethiad Airways

1,0%
  7. Korean Air

1,0%
  8. Lufthansa

41,2%
  9. Malaysia Airlines

6,9%
  10. Qantas

6,9%
  11. Qatar Airways

8,8%
  12. Singapore Airlines

31,4%
  13. Thai Airways International

23,5%
Multiple votes are allowed.
  1. Idag fyller Airbus A380 tio år och totalt 13 flygbolag har dessa plan i drift.

Frågan är enkel: vilka flygbolag har du flugit med Airbus A380 - och vad tyckte du?

MarcusC, chazzie, rvarttinen och 1 annan gillar detta.
  2. Jag har flugit följande A380:

Qantas First Class
    Singapore Airlines Economy
    Singapore Airlines Business
    Singapore Airlines Suites
    Thai Airways First Class

Tycker alltid det varit bra oavsett klass. Har två till A380 First class resor bokade i år och hoppas på en tredje innan jul.

Bäst var Singapore Airlines Suites - bländande service höjde intrycket rejält. Att ligga och sova i en dubbelsäng är lite lätt overkligt :D

suitebed.jpg

Anfield och traveler1 gillar detta.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flugit 4 flighter med A380 och har preliminärt en/två till bokningar på gång med Qatars A380. Emirates är ju enastående med duschen ombord i första klass medan Thai kändes lite halvt medioker (också första klass).

Men har än så länge inte flugit planet i varken business eller ekonomi, alltså enbart First..

Första gången ombord satt ja och kolla ut genom fönstret och fråga mig själv: Hur i H*lvete ska denna maskin lyfta?

Last edited: 27 April 2015
    Sofia, rvarttinen och Martin Björnström gillar detta.
  4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En gång med Singapore Airlines. Tyst och behagligt.
    Har bokningar med Qatar Airways och British Airways.

5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit med Emirates A380 vid totalt 5 tillfällen varav en gång i affärsklass. Det som jag uppskattar mest med planet är att det "rymligt" med stora fönster och att ljudnivån är låg.

Något som slagit mig är att planet upplevs "långsamt" vid start - att det accelererar långsamt för att sedan majestätiskt lyfta mot skyn. En annorlunda känsla mot andra flygplan, men sedan är ju A380 oslagbart störst också.

Är ett stort fan av planet.

Vaniljvodka gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Flygit med Air France i affärsklass de gånger jag flugit med A380; Montréal, New York och Washington. Tyst och i det närmaste fri från vibrationer. Det är min favoritmaskin, ska bli intressant att se hur t.ex. A350 står sig.

8. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    0 än så länge, men har en inbokad Thai First som jag ser fram emot nåt enormt!

9. mtlmr

mtlmr Medlem

Jag har flugit en enda leg med A380 - Air France i Business.

Planet är fantastiskt. Så tyst, jämnt, behagligt. Jag vill ha det i en av extremerna. Rolig flygning, eller ultimat komfort. A380 fixar det ena av de två galant.

10. Jacob

Jacob Medlem

Sex verkar det ha blivit. Air France, British Airways, Emirates, Korean Air, Qatar Airways, Singapore Airlines.

Hade bokning på Asiana också men tvingades ställa in denna. Sen har jag ju också testat lite A380-stolar på marken.

Lounge gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!