Vilka är våra drömlounger?

Diskussion i 'Lounger' startad av ALU, 26 Oktober 2012.

  1. ALU

    ALU Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har besökt en del lounger genom åren. Jag har läst en (hel) del om lounger här. Klart att man börjar att fundera på om den optimala loungen finns. Den där "hemliga" loungen som just nu figurerar i "Pandiontråden", är den så hemlig? Finns det några extra speciella VIP lounger?

    Vilka är våra drömlounger? Vilka är det som vi, med all vår erfarenhet, inte får tillgång till eller kanske bara besökt någon gång?

    Vilka är våra drömlounger?



    PS. För min del står LHs First på drömlistan. Men det kanske är mot bättre vetande.... DS.
     
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Kalla mig en simpelton, men så länge det finns Bailey's och G&T i en lounge så är jag helt nöjd.
     
    Last edited: 27 Oktober 2012
  3. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nog inne på samma linje förutom att det i första hand är lugnet som hägrar. Hoppar exempelvis SAS loungen på Arlanda och går på Menzies E. då den oftast är betydligt mindre befolkad och vill man ha en riktig drink(eller äta) så är Andersson Food & Akvavit runt hörnet.
     
  4. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    När man reser i tjänsten saknar jag lättare/fräschare matalternativ som sushi och fruktsallad (modell bättre). På dryckessidan saknas nästan alltid ex ett par olika smoothies osv. Förvånansvärt många lounger har underskott på eluttag också.
     
  5. Jacob

    Jacob Medlem

    En optimal lounge är väl en lounge som är stor och rymlig (i förhållande till antal passagerare som använder den) och som både har bra faciliteter när man reser i tjänsten (möjlighet att vila, ta en dusch, jobba, få något stärkande och hälsosamt att äta) och som har bra faciliteter när man är off-duty (sköna fåtöljer, en bra tv, lite gott att äta och dricka, mysig atmosfär).

    Dessutom har jag allt mer börjat uppskatta en ordentlig servicedisk i loungen. Att vid förseningar/problem slippa behöva lämna loungen och ställa sig i en lång seg kö någonstans utan istället kunna få hjälp i eller i direkt anslutning till loungen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×