Vilka är era favorithotell vid Amsterdam Schiphol flygplats?

Diskussion i 'Hotell' startad av lnixon, 23 November 2011.

1. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar som om jag ska till FCO i januari, och den vettigaste förbindelsen ser ut att vara att övernatta på AMS och ta morgonflyget därifrån.

Jag har bott på Yotel förr, och det är ju lysande att kunna bo airside, även om den poängen förtas lite grann av att Yotel ligger i icke-Schengen-delen av flygplatsen, så man måste ändå genom en säkerhetskontroll på morgonen.

Har ni några andra favorithotell på AMS? Jag föredrar att vara på gångavstånd för att maximera min lyxiga sovmorgon.

/Sign småbarnsfar

2. Hej,

Både Sheraton och Hilton tar mindre än 5min att prominera till när man kommer "air-side". Som HH Diamond VIP kan du gissa vilken jag väljer :)

1 person likes this.
  3. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gissar på Sheraton. Har man uppnått diamond är det ju dags för ett nytt projekt.

4. Annars kan man jo ta en "gratis" birra eller två i EXEC LOUNGEN på Hilton ;) Något som tyvärr ej ingår på Sheraton för min del

5. Jacob

Jacob Medlem

Jag har också testat Yotel på Schiphol. Det är inte direkt några stora rum man får men standarden är helt OK och priset oftast mer än hälften mot vad t.ex. Hilton, Sheraton och Radisson på flygplatsen tar.

Det ska även finnas ett Mercure hotell i transithallen, dock även det i non-Schengen transithallen.

6. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast jag gillar den där mysiga kabinkänslan. Jag har väl blivit präglad av alla nattågsresor i ungdomen.

Ah, det har jag missat. Ska undersöka.

7. Jacob

Jacob Medlem

Kan hålla med om att det finns en viss charm med de små kabinerna. Man kan dessutom beställa en kall öl i receptionen att avrunda dagen med.

Hotel in SCHIPHOL - Book your hotel Mercure Schiphol Terminal

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag bodde på Hilton förra månaden och var inte särskilt imponerad. Rummen var slitna, amerikansk inredning och i loungen plockades ölen bort tidigt under kvällen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!