Senaste nytt

Viktig medlemsinformation!

BusinessClass

Redaktör
Vi ber om lite extra uppmärksamhet om tjänst som är kritisk för verksamheten. På BusinessClass.se har vi ett verktyg för att söka efter hotell som försäkrar dig ett stort urval av bra hotell världen över och till de bästa priserna. Detta tack vare att vi jämför alla de stora hotellbokningstjänsterna, som till exempel Booking.com, Hotels.com…
 

Valley

Medlem
Har faktiskt jämfört. Men inte funnit något som motiverar en bokning.
Senast kollade jag Nurnberg. Var nästsn dubbelt så dyrt med BC-siten mot SPG.
 

palmen

Moderator
Är inte detta lite fel målgrupp för den här säljpitchen?

Alla medvetna resenärer vet ju att man både får bättre pris samt poäng om man kontaktar hotellet direkt?
Ska väl inte säga alltid men oftast för kedjehotell i alla fall. Ibland är det dock lämpligt att gå via hotels.com eller liknande för att spara tid jämfört med att försöka kontakta ett mindre hotell och få ett eget pris.
 

MrDollar

Medlem
Absolut. Dock kan man använda hotels.com / booking.com etc för att hitta rätt hotell, sedan ringer man och säger "hej jag vill bo x antalet nätter hos er på XX datum, jag får xxxx pris via xxxx, kan ni matcha det?" I 9.9 fall av 10 får man bättre pris då, genom 1 samtal. Dessa "kanaler" tar ut fruktansvärda provisioner från hotellen.

Ska väl inte säga alltid men oftast för kedjehotell i alla fall. Ibland är det dock lämpligt att gå via hotels.com eller liknande för att spara tid jämfört med att försöka kontakta ett mindre hotell och få ett eget pris.
 

palmen

Moderator
Absolut. Dock kan man använda hotels.com / booking.com etc för att hitta rätt hotell, sedan ringer man och säger "hej jag vill bo x antalet nätter hos er på XX datum, jag får xxxx pris via xxxx, kan ni matcha det?" I 9.9 fall av 10 får man bättre pris då, genom 1 samtal. Dessa "kanaler" tar ut fruktansvärda provisioner från hotellen.
Och du kan hitta samma sak genom hotellsökningen här om du vill. Är ju upp till var och en var man letar hotellpriser, finns ju många sidor som har detta som affärsidé.
 

MrDollar

Medlem
Absolut, man kan söka efter hotell på en specifik destination här likaväl som man kan göra hos andra, det jag menade var att man inte ska boka via dessa kanaler, alltid boka direkt via hotellen.
Och du kan hitta samma sak genom hotellsökningen här om du vill. Är ju upp till var och en var man letar hotellpriser, finns ju många sidor som har detta som affärsidé.
 
Toppen