Senaste nytt

Videoreserapport AC Vancouver->Frankfurt, Business Class

Coalcandy

Medlem
I våras gjorde jag en videoreserapport från SAS till Los Angeles. Var många som uppskattade den, så jag tänkte dela min resa med Air Canada (Vancouver)-Calgary-Frankfurt-(Stockholm) också :)

Resan gick på 66 000 eurobonuspoäng och ca 1800 kr (enkel).

VIDEO:

Tyckte överlag det var bra, men maten höll inte måttet. Ber om ursäkt för lite ojämnt ljud. Hoppas videon ändå kan uppskattas.

Här är för övrigt min video från SAS:
 

Coalcandy

Medlem
Schysst rapport! Fattar inte, skulle han stämma sas för att du filmade, eller det heter väl "vlogg" ombord i business?
Tja du, det är extremt oklart. Hade hoppats höra mer från denna tokstollen och från ett försök att göra något åt saken XD

Jag antar det som avses är antingen är filmandet, något jag gjorde eller mig som person med tillhörande attribut.
 

MrDollar

Medlem
Kan förstå om folk blir irriterade om man springer runt och filmar alla och pratar högt etc, men det tycker jag absolut inte att du gör, du sköter det snyggt.
Kanske bara är en amerikan som ska stämma bara för stämmandets skull :confused:
Tja du, det är extremt oklart. Hade hoppats höra mer från denna tokstollen och från ett försök att göra något åt saken XD

Jag antar det som avses är antingen är filmandet, något jag gjorde eller mig som person med tillhörande attribut.
 

Coalcandy

Medlem
Kan förstå om folk blir irriterade om man springer runt och filmar alla och pratar högt etc, men det tycker jag absolut inte att du gör, du sköter det snyggt.
Kanske bara är en amerikan som ska stämma bara för stämmandets skull :confused:
Tack! Ja, jag vill ju inkräkta på andras lugn och ro samt integritet så lite som möjligt.

Nu skulle jag ju vilja påstå att vi såg rätt normala ut i SAS-videon, men om jag får spekulera tror jag att Herr Trollolol nog menar att vi inte "hör hemma" i den delen av planet med blått hår, piercings etc. Vi hade någon annan passagerare på hemvägen med SAS som på fullt allvar kom fram och sa att vi nog satt oss i fel del av planet, haha. Oavsett kunde jag inte bry mig mindre.
 
Vi hade någon annan passagerare på hemvägen med SAS som på fullt allvar kom fram och sa att vi nog satt oss i fel del av planet, haha. Oavsett kunde jag inte bry mig mindre.
o_O Att folk orkar leka mutawa (moralväktare i Saudiarabien). Lär väl uppdagas av personalen eller av den passagerare som eventuellt skulle ha platsen som någon norpat åt sig, istället ska någon viktigpetter försöka visa sig duktig, men får stå där med lång näsa.
 

palmen

Moderator
Tack för rapporten, alltid kul med lite videorapporter som ombyte.

Varför någon ska stämma SAS eller någon annan förstår jag inte riktigt.
Satt ju som sagt på andra sidan gången från er på LAX flighten som du postade tidigare, nu kan jag bara prata för mig själv visserligen men jag blev ju inte störd det minsta av filmande eller att du pratade in i kameran (märkte det inte ens under flighten).

Hur var crew ombord Air Canada jämfört med SAS? Du fick ju jäkligt bra attention ombord på SAS i alla fall och där brydde man sig inte om hur folk var klädda eller såg ut vad jag kunde notera i alla fall. Var det samma hos Air Canada?
 

Coalcandy

Medlem
Tack för rapporten, alltid kul med lite videorapporter som ombyte.

Varför någon ska stämma SAS eller någon annan förstår jag inte riktigt.
Satt ju som sagt på andra sidan gången från er på LAX flighten som du postade tidigare, nu kan jag bara prata för mig själv visserligen men jag blev ju inte störd det minsta av filmande eller att du pratade in i kameran (märkte det inte ens under flighten).

Hur var crew ombord Air Canada jämfört med SAS? Du fick ju jäkligt bra attention ombord på SAS i alla fall och där brydde man sig inte om hur folk var klädda eller såg ut vad jag kunde notera i alla fall. Var det samma hos Air Canada?

Skönt att höra!
Crew med AC på sträckan Calgary-Frankfurt var trevliga och väldigt närvarande i kabinen. Den flygvärdinna som var närmast mig var helt ny och ansträngde sig verkligen för att man skulle ha det fint. De glömde bort mitt vin en gång, men i övrigt oklanderlig service.

Jämfört med SAS-flygningen skulle jag säga att AC-crewet var ännu mer uppassande i kabinen. Tyvärr tycker jag å andra sidan att det som serverades var en aning sämre. Jag är ingen finsmakare när det kommer till dryck så tänker främst på maten och de snacks som fanns tillgängliga. Får dock tillägga att jag hade en förbeställd vegetarisk måltid, men tycker ändå att denna ska hålla samma standard som övrig mat. Denna brast främst i huvudrätten under middagen samt att man fick någon typ av oätlig stekt potatis med grönsaksbiff till frukost. Som tur var visste jag på förhand inte om att jag skulle få detta, så jag hade beställt så jag klarade mig från den vanliga frukostmenyn :)
 
Toppen