Senaste nytt

Vidare inrikes med Turkish

wayfarer

Medlem
Jag ska åka till Bodrum via IST med TK och undrar om någon vet om man kan checka sin väska hela vägen eller om man måste hämta väskan i IST och sedan checka in den inrikes? Jag har inte så lång tid mellan flygen, så jag vill gärna veta.
 

Samosaguas

Medlem
Som jag förstår det hela så behöver du inte hämta väskan i IST. Så här skriver Turkish airlines på sin hemsida:

Our passengers, coming from an international point and continuing to a domestic destination with customs control, whose transfer flight routes are arranged with a single ticket* Learn more
  • Disembark from the aircraft with your cabin baggage only and go through passport control to enter the country.
  • Go to the domestic terminal.
  • After completing your flight, you can get your baggage from the airport at the arrival point.
*Including passengers whose routes are not arranged with a single ticket with Star Alliance member airlines or Turkish Airlines.
 

malmokalle

Medlem
Nä, du behöver inte ta ut väskan precis som @Samosaguas säger. Åker du Biz eller har ett *A guldkort så finns det på vägen till inrikeshallen en Domestic CIP Lounge. Denna lounge har en egen säkerhetskontroll och egna gater. Kort tid innan avgång blir man upphämtad av en minibuss som kör direkt till flygplanstrappan. Väldigt bekvämt!

Alanya september 2017 (56).JPG

Alanya september 2017 (55).JPG
 

malmokalle

Medlem
@wayfarer Hinner gör du eftersom det går snabbare att ta vägen genom loungen. Har åkt CPH-IST-GZP idag så här kommer två färska tips!

- Det finns en Fast track som du kan använda. Ligger längst bort om du passerar så du har den internationella transiten på vänster sida. Tror alla kommer från det hållet. I dag var det oändliga köer. Vi passerade igenom på några minuter.

- När du sitter i CIP loungen så visar tavlorna samma information som i inrikeshallen. Ignorera Go go gate och Boarding och gå till loungegaterna vid Last Call.
 
@wayfarer Hinner gör du eftersom det går snabbare att ta vägen genom loungen. Har åkt CPH-IST-GZP idag så här kommer två färska tips!

- Det finns en Fast track som du kan använda. Ligger längst bort om du passerar så du har den internationella transiten på vänster sida. Tror alla kommer från det hållet. I dag var det oändliga köer. Vi passerade igenom på några minuter.

- När du sitter i CIP loungen så visar tavlorna samma information som i inrikeshallen. Ignorera Go go gate och Boarding och gå till loungegaterna vid Last Call.
En Fast Track (är inte det en SAS-säkerhetskontroll) eller en Star Alliance Gold Track?
 
Toppen