Senaste nytt

Vi som ska på SAS Meet and Greet Stockholm 19 maj, 2016 (EBD/EBP)

Några tankar jag har från eventet. OBS! Vill inte verka snobbig eller otacksam, överlag var det ett bra event. MEN! Med dessa tips skulle det lyfta det ytterligare:

Servera champagne nästa gång istället för mousserande. Det är ju ändå SAS viktigaste kunder som är inbjudna och det borde inte kosta många kronor för SAS via inköp från sin cateringleverantör.

Något lite mer "matigt" att äta, var lite för lite/små kanapéer enligt mitt förmenande.

När man går hem, ge ut en goodiebag med något kul, t.ex loungebiljett som man kan ge bort eller nyttja om man tappar status, upgrade voucher eller något liknande.

Ha eventet på Arlanda i SAS hangaren och ha ett av deras plan uppställa där man kan få en visning av planet och ta lite roliga bilder.

Sänk musiken som spelas när man minglar... Kunde knappt höra varann.

Ska se om jag kommer på något mer... P.s det var trevligt att träffa dig @HansO
 

palmen

Moderator
Några tankar jag har från eventet. OBS! Vill inte verka snobbig eller otacksam, överlag var det ett bra event. MEN! Med dessa tips skulle det lyfta det ytterligare:

Servera champagne nästa gång istället för mousserande. Det är ju ändå SAS viktigaste kunder som är inbjudna och det borde inte kosta många kronor för SAS via inköp från sin cateringleverantör.

Något lite mer "matigt" att äta, var lite för lite/små kanapéer enligt mitt förmenande.

När man går hem, ge ut en goodiebag med något kul, t.ex loungebiljett som man kan ge bort eller nyttja om man tappar status, upgrade voucher eller något liknande.

Ha eventet på Arlanda i SAS hangaren och ha ett av deras plan uppställa där man kan få en visning av planet och ta lite roliga bilder.

Sänk musiken som spelas när man minglar... Kunde knappt höra varann.

Ska se om jag kommer på något mer... P.s det var trevligt att träffa dig @HansO
Mig veterligen är tillgång till hangaren något som kräver mer än att bara anmäla 2 personer. Behövs väl tillstånd för varje person specifikt tror jag. Det är dessutom inte direkt centralt att ta sig till Arlanda för de flesta. Många EBD/EBP åker nog inte gärna ut och tittar på flygplan mer än vad de redan gör i sitt arbete/fritid.
Besök i hangaren är nog mer för flyg intresserade än de med hög status (även om det finns de som uppfyller båda dessa).

Har personligen inget emot champagne / mousserande så länge det smakar gott. Det nya mousserande ombord tyckte jag personligen var bra.

Håller dock med om att någon goodie bag kan vara bra, så länge den är fylld med något vettigt som man inte bara slänger.
 
Last edited:
Toppen