Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att skaffa ett Elitekort också, jag funderar dock på om det är värt det. Har ca 220k i spend hittills iår och behöver således 80k till, vilket jag inte tror är ett problem för att trigga en andra voucher. Funderar dock på om det är värt ytterligare 4000sek. Behöver egentligen inte de 20k eb poängen. Utan det är vouchern som drar. Några tankar?
Har du tillräcklig med EB-poäng för att utnyttja bägge vouchers till fullo? Isåfall är det nog värt att fundera på elite-kortet.
20k baspoäng är nog det som lockar de flesta, men det finns andra förmåner med elite som du kanske skulle uppskatta (bättre reseförsäkring, concierge etc)
 

Kandinsky

Medlem
Jag har ca 50k poäng kvar nu efter att i närtid bokat 4 c biljetter, men det är klart 300k spend genererar "bara" 60k eb poäng. Det renderar ju i att enbart en voucher utnyttjas nästkommande år. Därtill kan man förvisso lägga betalio och flygande, men det är ju gränsfall kanske.
 

Viking75

Medlem
Jag har ca 50k poäng kvar nu efter att i närtid bokat 4 c biljetter, men det är klart 300k spend genererar "bara" 60k eb poäng. Det renderar ju i att enbart en voucher utnyttjas nästkommande år. Därtill kan man förvisso lägga betalio och flygande, men det är ju gränsfall kanske.
Det känns som att det kanske inte är rätt tid att skaffa Elitekortet för dig nu.
Om jag var du skulle jag spendera som vanligt på korten du har och se om du får ihop mer EB poäng än du räknat med. Amex brukar ju nämligen vara mycket snälla och låta dig få spenden över 150 k även om hoppar på Elite i december.
 

markus3000

Ny medlem
Hej,

Ny medlem här. Har läst ganska mycket genom åren men aldrig registrerat mig. Tänkte skaffa ett SAS EuroBonus Elite Amex och om någon vill värva mig så skicka ett meddelande. Observera att jag har haft Amex tidigare, men det var ett tag sedan nu. Om kampanjen inte funkar pga att de hittar mig som tidigare kund så beror det kanske på det. Vi håller tummarna.

Tack!
 

agehall

Medlem
Välkommen hit @markus3000! Kul att du äntligen valt att skapa ett konto och delta i forumet. Hoppas vi får se fler inlägg från dig vartefter.

När det finns enkla poäng att tjäna brukar folk vara riktigt på hugget här, så det förvånar mig inte att du fått flera svar. Lycka till med din AmEx-ansökan. Håller tummarna för att det var tillräckligt länge sedan du hade ett AmEx för att du ska få din signup-bonus!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen