Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Är det annan kundservice på elite jämfört med premium? T ex bättre öppettider? jag har då inget 020-nummer på mitt premium
Det är annan kundservice, ja. (inte bara concierge, utan jag gissar högre prio i den vanliga också). Så det är annat nummer.

Har dock aldrig haft problem med kundservicen på gamla kortet (innan Elite fanns), tycker den alltid varit bra, även om de få (två) gånger jag varit i kontakt med den gör Elite så har det varit ännu ett snäpp bättre.

Så det är inte alls som flygbolagens kundservice..........
 

palmen

Moderator
Inte jätteimponerad av hur man välkomnas som ny kund. Som för många andra så fick jag 4000 som årsavgift på första fakturan fast det skulle vara 3500. Ett samtal fixade det.
När jag skaffade kortet fyllde jag i att jag ville avsluta mitt premiumkort i samband med att Elite-kortet togs i bruk. Igår kom sista köpen på gamla kortet, de hade dock lagt till 1000 kronor avgift för ytterligare 1 år med premium fast det ska vara uppsagt. Datumet för den debiteringen är 1 vecka efter att det skulle ha sagts upp. Hur många gånger ska man behöva ringa och be dom fixa fakturorna? I detta fall är det ju Amexs egna debiteringar som är orsakar problemen. Jaja, bara ringa dom nu igen.
 

nrdbck

Medlem
Inte jätteimponerad av hur man välkomnas som ny kund. Som för många andra så fick jag 4000 som årsavgift på första fakturan fast det skulle vara 3500. Ett samtal fixade det.
När jag skaffade kortet fyllde jag i att jag ville avsluta mitt premiumkort i samband med att Elite-kortet togs i bruk. Igår kom sista köpen på gamla kortet, de hade dock lagt till 1000 kronor avgift för ytterligare 1 år med premium fast det ska vara uppsagt. Datumet för den debiteringen är 1 vecka efter att det skulle ha sagts upp. Hur många gånger ska man behöva ringa och be dom fixa fakturorna? I detta fall är det ju Amexs egna debiteringar som är orsakar problemen. Jaja, bara ringa dom nu igen.

Samma problem här. Under all kritik.
 

lowflyer

Medlem
Man får Consiege service med Elite kortet. Så det är nog ett annat nummer.
Jo, man får ju ett val om man vill bli kopplad till Concierge eller till kundtjänst på 020-numret.
Om man väljer det senare så känns det som att man blir vidarekopplad "någonstans" och det var denna vidarekoppling som misslyckades idag på eftermiddagen. Men inga större problem! Allt kan ju hända med den underbara tekniken.

Fler saker att lägga på den allmänna klaglistan är att när jag skulle registrera nya Elite-kortet på redan befintligt webbkonto så misslyckades detta.
Även det krävde ett telefonsamtal. Eller två rättare sagt eftersom jag inte hade både gammalt och nytt kort med mig då jag ringde första gången.
Så, ja. Många samtal blir det!
 
Beställde idag, <20k points till EBD, brytpunkt 31/1. AMEX Kundtjänst ville absolut inte garantera några baspoäng innan dess. Fingers crossed.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen