Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Crille81

Medlem
Har i stort sett bestämt mig för att skaffa ett Elite kort men har några frågor som ni säkert kan hjälpa mig med.
1. Är det 20 000p som är status grundande varje "EB år" och när får jag dem isåfall?
2. Min intjäningsperiod på EB är Jan-Dec, om jag skaffar Elite Card nu, får jag 20 000p direkt eller de kommer på nästa intjänings år (januari)?
3. Jag betalar för mitt nuvarande AmEx kort i Juli varje år (Haft Amex sen 07/13), om jag skaffar ett Elite kort nu, får jag tillgodoräknat den årsavgiften på 1000kr som jag redan betalt då?

Fråga 2. är pga. att jag har 26 100p just nu och har till Dec på mig att tjäna ihop till Gold. Får jag 20 000p nu så kommer jag få ihop Gold utan problem annars så får man ju satsa på det till nästa år.

Tack på förhand!
 

nota bene

Medlem
Känns ju tämligen värdelöst för mig, om det nu inte är så att jag vill betala 3000 kr för en 2-4-1 voucher.

Jag kommer upp i 300k/år, men har hittills aldrig lyckats utnyttja en voucher - har en som förfaller om en dryg månad och en om 8 mån... Iofs at det är *A är bra värde!
 

agehall

Medlem
Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):

- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.

Det var helt klart invite only tidigare. Jag försökte skaffa det för ett par år sedan och fick då (vid ett par tillfällen) höra att det var EuroBonus som avgjorde vilka som kunde få kortet.

@Homer - Mitt enda problem är att jag har svårt att få ihop poäng så att jag faktiskt kan nyttja 4x2-4-1 för två personer.. :(
 
Last edited:

Svante

Medlem
Har i stort sett bestämt mig för att skaffa ett Elite kort men har några frågor som ni säkert kan hjälpa mig med.
1. Är det 20 000p som är status grundande varje "EB år" och när får jag dem isåfall?
2. Min intjäningsperiod på EB är Jan-Dec, om jag skaffar Elite Card nu, får jag 20 000p direkt eller de kommer på nästa intjänings år (januari)?
3. Jag betalar för mitt nuvarande AmEx kort i Juli varje år (Haft Amex sen 07/13), om jag skaffar ett Elite kort nu, får jag tillgodoräknat den årsavgiften på 1000kr som jag redan betalt då?

Fråga 2. är pga. att jag har 26 100p just nu och har till Dec på mig att tjäna ihop till Gold. Får jag 20 000p nu så kommer jag få ihop Gold utan problem annars så får man ju satsa på det till nästa år.

Tack på förhand!

Detta undrar även jag:)
 

CharlieK

Medlem
De 20k som är statusgrundande får du varje gång du betalar årsavgiften står det ju i artikeln på BC, så det beror väl på när du skaffar kortet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen