Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bryant

Medlem
Hade jag haft en spend på över 300.000 så hade det varit aktuellt. Nu har jag inte det...

Men.. Om hyrbilsförsäkringen ingår så är det inget snack om saken :).
 

Ubbe

Medlem
Får se om jag fattar rätt. Jag skaffar ett elite kort och kan ha ett extra kort till huskorset vilket medför att vi samlar poäng och vouchers tillsammans. Efter 300k har vi 2x2for1 voucher som vi kan använda på *A.
Är det kostnad för extra kortet? När vi nått 300k går vi över på att använda huskorsets kort där jag har ett extra kort... Vi ligger nog på en spend tillsammans på runt 450-500k så detta kan ju bli bra om jag tänker rätt...
Vad i ovan har jag fattat fel?
 

Unicornone

Medlem
Hmm, har sänkt min spend rejält sen jag bytte jobb. Från 800k till nu 260k, frågan är ju om man får räkna med innevarande spend eller om de börjar räkna från anskaffningsdatum? Annars kan jag prioritera mitt liv för 40 k till o få en *-bonus i julklapp :=) Eftersom jag flyger så brutalt mycket mindre nu så är det en bummer att intjäning på spend utanför SAS site minskar med 25%. Överväger starkt Elitekortet.
 

andy.c

Medlem
Får se om jag fattar rätt. Jag skaffar ett elite kort och kan ha ett extra kort till huskorset vilket medför att vi samlar poäng och vouchers tillsammans. Efter 300k har vi 2x2for1 voucher som vi kan använda på *A.
Är det kostnad för extra kortet? När vi nått 300k går vi över på att använda huskorsets kort där jag har ett extra kort... Vi ligger nog på en spend tillsammans på runt 450-500k så detta kan ju bli bra om jag tänker rätt...
Vad i ovan har jag fattat fel?
Tre extrakort ingår kostnadsfritt med Elitekortet. Med Premium ingår ett extrakort kostnadsfritt. Fler extrakort utöver detta kostar 525kr/år.
 

Joshua

Medlem
Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):

- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.

Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.

Det där var ju inte alls bra då jag av misstag råkade trigga årets 2-4-1 nu slutet av september/början av oktober. Dvs då gäller inte den en eventuell framtida *A bokning då om jag förstod dig rätt?
 
SAS nya SAS EuroBonus Elite American Express kortet passar mig perfekt:

- Vid 300.000kr spending får jag två 2-4-1 vouchers
- Jag kan använda vouchers på Star Alliance First Class
- 20.000 statusgrundande EuroBonus poäng ingår

Priset är 4 000kr per år men ovanstående features gör det lätt värt pengarna tycker jag. Gäller bara att öka intjäningen rejält nu men det ska väl gå att ordna. Vad tycker ni om det nya kortet?

Hej Hopp Farbror Melker.
4.000:- kostar det att få ett kort som inte fungerar bra i FR, IT, SE, NO och CH.
Är frekvent resenär men när ABB, Siemens mfl ska betala i ovan länder måste jag i 7 fall av 10 betala notan tills vi kommer hem, deras påtvingade Amex kort tas inte i mot. Kortet kan möjligtvis vara bra för såna som mig som hanterar flyg och hotell själv och har notor på Eurocard på mellan 30.000 och 130.000 per månad, annars mycket tveksam om man inte ute efter ett show up card. 4.000:- är 4.000:- om man är anställd på ett storbolag.
Det finns med största säkerhet en hake, troligtvis låga intäkter just nu, varför späda ut befintliga kort.
 

Appfly

Medlem
Blir nog ett Elite här med, om inte annat för att så snabbt som möjligt ta mig ur (upp) ur EBS-sänkan som jag ramlar ned i 1/11... Precis lagom till att jag börjar flyga frekvent igen efter ett mellanår avseende resor. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen