Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tockstew

Medlem
Jag har fått klart besked från kundtjänst om att man behöver fylla i en särskild ansökan som de skickar ut om man utan strul vill försäkra sig om att spenden hänger med till det nya Elite-kortet.
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
Jag har fått klart besked från kundtjänst om att man behöver fylla i en särskild ansökan som de skickar ut om man utan strul vill försäkra sig om att spenen hänger med till det nya Elite-kortet.

Fick samma besked första gången jag ringde in. Andra gången jag ringde in så kunde man ansöka om Elitekortet direkt via hemsidan och där uppge kreditkortsnumret för sitt gamla Amex och då ska spenden föras över till Elitekontot för att exempelvis få en andra 2-4-1.

Det blir spännande att se vad som händer.
 

SG

Medlem
Fick samma besked första gången jag ringde in. Andra gången jag ringde in så kunde man ansöka om Elitekortet direkt via hemsidan och där uppge kreditkortsnumret för sitt gamla Amex och då ska spenden föras över till Elitekontot för att exempelvis få en andra 2-4-1.

Det blir spännande att se vad som händer.

Tar gärna info om var/hur jag ansöker via hemsidan så att spenden överförs.
 

kexxcream

Medlem
Tar gärna info om var/hur jag ansöker via hemsidan så att spenden överförs.

Enligt kundtjänst så gällde följande länk:

SAS EuroBonus American Express Elite Card | EuroBonus-poäng | Amex

Klicka på ansök-knappen och bara att plöja igenom formuläret.

Under formulärets gång får du skriva in uppgifter kring det nuvarande kontot, vilket jag även valde att göra istället för att vänta på en blankett. Får ringa kundtjänst under kommande vecka för att följa upp ärendet.
 

Börling

Medlem
Jag har ansökt om kortet nu på hemsidan. Skall ju som tidigare skrivits bli överföring av spend. Kommer upp i 300000:- nästa vecka så skall bli spännande att se hur det går. Kan ju bli en juste resa för frugan och mig när jag fyller jämt nästa år:) Hon vill ju se Australien och att åka dit i First hade ju fungerat för mig... och henne med gissar jag. Återkommer med rapport.
 

aldrighemma

Medlem
Är det någon som vet om man får ny signup bonus (6000 poäng) för elite kortet då man redan har ett "vanligt"? Man kan ju alltid hoppas...
 

Falcon71

Medlem
Ibland funkar det med sign-on jag fick platinum sign on när jag ändrade från guld, och fick SAS Amex sign on när jag adderade det till mitt platinum
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen