Senaste nytt

Vi som inte kan komma hem pga vulkanutbrott.

LarsCph

Medlem
Nu har jeg så - inspireret af spørgsmålet - skrevet til Qatar Airways med en opsummering af vores ekstra udgifter efter at være rejst via Singapore (3000 dkk for 3 stk one-way Singapore til Bali inklusive ekstra baggage var pakket til 120 kg allowancen som 3 pax hos Qatar Airways) og 2000 dkk for en enkelt hotelnat (Regent - Four Seasons Singapore i et Regent Club værelse inklusive morgenmad som vi sov fra, jeg havde forventet noget andet/mere af et Four Seasons hotel, men vi sov dog fint). Og så spurgt til om de kan hjælpe på nogen måde med de ekstra omkostninger. Jeg forventer egentlig at de siger nej, men det koster jo ikke noget at prøve :)
 

flybob

Medlem
Nu har jeg så - inspireret af spørgsmålet - skrevet til Qatar Airways med en opsummering af vores ekstra udgifter efter at være rejst via Singapore (3000 dkk for 3 stk one-way Singapore til Bali inklusive ekstra baggage var pakket til 120 kg allowancen som 3 pax hos Qatar Airways) og 2000 dkk for en enkelt hotelnat (Regent - Four Seasons Singapore i et Regent Club værelse inklusive morgenmad som vi sov fra, jeg havde forventet noget andet/mere af et Four Seasons hotel, men vi sov dog fint). Og så spurgt til om de kan hjælpe på nogen måde med de ekstra omkostninger. Jeg forventer egentlig at de siger nej, men det koster jo ikke noget at prøve :)

Så du har fortsatt kvar din hemresa med QR från Bali?
 

LarsCph

Medlem
Så du har fortsatt kvar din hemresa med QR från Bali?

Jeps - og det hele i samme PNR. Udrejsen er nu CPH-DOH-SIN og hjemrejsen DPS-DOH-CPH. De har blot ændret vores booking og udstedt nye billetter med kommentaren "INVOL RRT DUE FX* VOLCANO DPS*" og fremsendt nye billetter på både ud- og hjemrejse. Hende som ringede fra Qatar Airways spurgte faktisk specifikt om vi så stadig ville hjem fra Bali, og det sagde jeg ja til.

Hvis der er nogen af jer kloge hoveder herinde som kan henvise konkret til områder i f.eks. EU Forordning 261/2004 som giver ret til kompensation og/eller at de dækker de ekstra omkostninger - så er absolut både taknemmelig og lydhør :)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Du lär inte kunna claima EU261/2004 för en flight med Qatar mellan DPS/SIN-DOH som blir försenad pga vulkanutbrott. Dels täcks inte den flighten av lagen och dels är det extraordinära omständigheter...
 

LarsCph

Medlem
Du lär inte kunna claima EU261/2004 för en flight med Qatar mellan DPS/SIN-DOH som blir försenad pga vulkanutbrott. Dels täcks inte den flighten av lagen och dels är det extraordinära omständigheter...

Oprindeligt havde vi booket CPH-DOH-DPS - men blev booket om da DPS var lukket. Vi valgte så at blive re-routed til SIN da vi så var "tæt på" DPS og ville have nemmere ved at komme den sidste bid vej.

Gør det nogen forskel?
 

agehall

Medlem
Nej, så länge det inte rör en flight till/från EU (eller en carrier baserad i EU) så har det inget med EU261/2004 att göra.
 

pep

Medlem
Sagen er, at du selv valgte SIN. Saa kan du vel ikke bagefter lave en gratis extension til DPS...Jeg ville ikke selv have sendt en claim, da jeg synes den er langt ude. De har gjort hvad de kunne. Og ved vulkanudbrud har jeg stor sympati for flyselskabet
 

LarsCph

Medlem
Min prioritet var absolut at optimere muligheden for at komme frem til slut destinationen hurtigst muligt, og der vurderede jeg alt andet lige at det var bedst at tage til SIN. Misforstå mig ikke, jeg er slet ikke utilfreds med behandlingen hos Qatar Airways - faktisk det modsatte og jeg syntes det var meget fint at de fik os til SIN samme dag. Alternativet var at blive i København og komme endnu senere frem, det havde næppe været billigere hvis man talte tabte dage.

Jeg er da helt med på at de ikke kan kontrollere vulkaner, på den anden side så ville det vel også være pænt dumt af mig ikke at bede om kompensation eller refusion af de ekstra omkostninger hvis jeg var berettiget til det. Jeg tror trods alt at de har lidt flere penge til at dække den slags pludselige omkostninger i en fin lille oliestat som Qatar end jeg har i min privatøkonomi.

Så - ja - jeg er fint tilfreds med de som Qatar Airways gjorde for os, det var faktisk mere end jeg lige havde forventet. Ikke mindst fordi jeg personligt hellere bare ville afsted end sidde hjemme og vente på at "tågen lettede". På den anden side så havde jeg faktisk købt en billet til Denpasar og ikke Singapore - fordi jeg i sidste ende skulle til Denpasar.
 

LarsCph

Medlem
Og efter alt det snak om Bali - bare et enkelt stemningsbillede fra Nord-vest bali. Udsigt mod Java og vulkanen derovre i solnedgangen :) Det var bestemt hele omvejen værd!

20150716-DSC_0302-2.jpg
 
Toppen