Vi som inte kan komma hem pga vulkanutbrott.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ricci, 10 Juli 2015.

1. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte skapa en ny tråd då det är andra gången på ett antal år jag sitter fast pga vulkanutbrott.

Det som är lite olika från andra katastrofer är osäkerheten när man kan komma hem eller kunna flyga vidare dvs när slutar vulkanen spruta ut aska....
    Vilket kan vara mycket påfrestande för många personer.

Flygbolagen ger lite info och t ex nu har Denpasar Airport hemsida gått ner.
    Så ser jag det är viktigt att hitta någon "kanal" som man kan dela information.

Last edited: 10 Juli 2015
    Gus, Christian R och Agö gillar detta.
  2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jobbigt. Själv hoppas jag att tyfonen Chan-Hom drar in här efter min flight till KL imorrn. Det är regnigt och väldigt blåsigt till o från här i Shanghai nu.

3. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortsätter med problemet för Bali....
    Har fått halvinfo att det skall komma mer info från Indonesiska myndigheter sent ikväll (lokal tid).
    Det verkar som att de öppnat upp Lomboks flygplats igen, men då Balis flygplats ligger mycket närmare vulkanutbrottet så är det mycket osäkert om de vågar öppna den imorgon (min spekulation).

Trumis gillar detta.
  4. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qatar har slutat flyga såg jag på FB.
    Man kan flyga till Jakarta som vanligt men inte Denpasar. Där är planen inställda.

5. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hoppas verkligen att SQ kan sköta det bättre än när jag satt fast i Manila med KLM 2010.

6. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har missat detta helt, trots att vi snurrat runt både på Bali och Lombok under tre veckors tid. Flög till Dubai igår från Yogyakarta via Jakarta.

jumbooze gillar detta.
  7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratade just nu med Club personalen på IC och att de sa att alla flyg är inställda till minst lunchtid 11/7 local time....från DPS.....

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Har det varit vulkanutbrott på Bali?

9. Enligt CNN, det är ett berg i östra Java
    Volcanic ash prompts closure of Bali airport and others - CNN.com

Golfkillen gillar detta.
  10. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!