Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 21 December 2015.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte att vi skapar en separat tråd för att ge tips om olika milagerun man kan göra för att få in de tur och retur resor man behöver för att klara denna challenge (Januari-Februari 2016).

Helt ok att lämna info om när ni själva åker så kanske ni får sällskap av någon annan från BC på samma flighter.

Finns mycket info om själva challenge i denna tråd från inlägg 715 och framåt
    SAS Bonus Challenge | Sida 72 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Smuffe, Brandten och simon_says91 gillar detta.
  2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Redan bokat Paris (ARN-CDG T/R) 8-11 Jan så behöver bara 4 t/r till för 30 000 points

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör som jag brukar göra. Bokar sex T&R i SAS Plus och avbokar varefter tjänsteresorna dyker upp (två redan bokade). Berlin som alltid billigast på kartan (<2k) men tänkte ta några nya destinationer på linjenätet också.

SeaPlanePilot, Dr. Miles och Fredrik gillar detta.
  4. Jompa

Jompa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill gärna få klarhet i segment vs. t/r innan jag kommer att boka, är det segment så blir ju detta en baggis! ;)

simon_says91 gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska, inte helt otippat, till Oslo (och lite andra ställen i Norge) men det är jobbresor, så de hör väl strikt taget inte hemma här..?

simon_says91 gillar detta.
  6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Segment gick förra gången, fråga chatten eller maila gold/Diamond mailen o kolla med dem!

Lista för min del... Bara för att va lite jobbig.
    Ungdomsbiljett på SAS med dessa priser för en t/r

SDL 773SEK
    OSD 775 SEK
    VBY 775SEK
    UME 776SEK
    MMX 782SEK
    GOT 795SEK

7. DHXSTHLM

DHXSTHLM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Gäller redan inbokade resor?
    2. Gäller redan inbokade bonus resor?
    (regler och villkor länken funkar inte i mejlet)

Jag har f.n 4 resor inbokade fram till 29 Feb. Dock är 3 av de inbokade bonusresor. Därav frågan.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har ju redan gjorts med två olika, motsägelsefulla, svar. Vad tror du en tredje fråga gör för skillnad?

Mitt råd är att utgå från att det faktiskt är T/R som gäller och jobba utifrån det. Jag har en känsla av att AAA-BBB-CCC-AAA räknas som 1 T/R medan AAA-BBB-CCC-BBB-AAA räknas som två. Det senare har iaf gällt tidigare år.

Fredrik Jeanson, Smuffe, Bryant och 3 andra gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar vara lite problem med länkarna i mailet, skrevs i andra tråden att man jobbade på att lösa "ett tekniskt fel".
    Redan bokade resor ska gälla tror jag, däremot så är jag tveksam till om det gäller bonusresor. I mailet står dock bara att man behöver göra tur och retur, inget om att det inte får vara bonusresor. Måste nog läsa T&C för att se vad som verkligen gäller.

DHXSTHLM gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte tänka mig att awards gäller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!