Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

agehall

Medlem
Jag förstår fortfarande inte varför du håller på med dessa konstiga requests. EU 261/2004 talar om vad du har rätt till (vilket är 30% av biljettpriset i cash).

Om jag blev erbjuden 15k EB-poäng för denna korta flight skulle jag nog ta det utan att tveka och se glad ut. Det kommer givetvis att vara extrapoäng, och det är nog ungefär 0 chans att du skulle få något annat.

Så istället för att ta upp mer av kundtjänsts tid så är det nog bättre att bara ta erbjudandet och vara nöjd med det.
 

Smuffe

Medlem
Martin Björnström: Jag har aldrig förväntat mig att det skulle bli annat en poäng och var väl medveten om att bli bumpad inte existerade.
Det var snarare för att få till en dialog.
agehall: Det var aldrig tal om något request, EU 261/2004 är inte aktuellt då kabinpersonalen gav mig samma förmåner med dryck/mat som om jag hade suttit på min ordinarie plats på 4A.
Snarare hade jag förväntat mig 5000 poäng för att inte kunna sitta tillsammans med BC-gänget.
Som jag skrev i mitt inlägg om du läst allt och inte snöat in dig på detaljer så har jag inte tänkt kontakta kundtjänst men undrade vad folk här på forumet tyckte om saken, att CS bad mig kontakta EB.
Jag vill minnas ett av dina tidigare inlägg om att jag inte bör förvänta mig mer än 5000 poäng.

Hur som helst. Det jag ville framföra här var trots besväret i gaten så fick jag en generös kompensation för att ha fått en annan plats än den jag hade bokat.
 
Härom fick jag glädje av min nyvunna EBG status!
Flög Malaga-Arlanda och var bokad på plats 5A i SAS GO.
När det var dags för boarding och det var min tur fick jag ett nytt boardingkort med plats 1 F!! :D
Kvinnan i gaten sa "You are been upgraded sir"
Det var helt oväntat men mycket trevligt!
Det gjorde ju inte saken sämre att det var 80 knops motvind på sträckan AGP-ARN och flygtiden blev enorma 5(!!)timmar.
Då kändes det extra behagligt att sitta i SAS Plus :)
 
Härom fick jag glädje av min nyvunna EBG status!
Flög Malaga-Arlanda och var bokad på plats 5A i SAS GO.
När det var dags för boarding och det var min tur fick jag ett nytt boardingkort med plats 1 F!! :D
Kvinnan i gaten sa "You are been upgraded sir"
Det var helt oväntat men mycket trevligt!
Det gjorde ju inte saken sämre att det var 80 knops motvind på sträckan AGP-ARN och flygtiden blev enorma 5(!!)timmar.
Då kändes det extra behagligt att sitta i SAS Plus :)

Grattis, kul för dig och vilken tur du måste haft! :)
Själv har jag varit EBG i över 6 år och flugit hem statusen varje år på det vanliga viset, alltså med antal miles, och har aldrig någonsin på nått av mina ca. 90 SK flyg om året fått en gratis upgrade... :confused:

känns bra att SAS äntligen håller på att inför ny nivå! ;)
 

NotRyan

Medlem
Härom fick jag glädje av min nyvunna EBG status!
Flög Malaga-Arlanda och var bokad på plats 5A i SAS GO.
När det var dags för boarding och det var min tur fick jag ett nytt boardingkort med plats 1 F!! :D
Kvinnan i gaten sa "You are been upgraded sir"
Det var helt oväntat men mycket trevligt!
Det gjorde ju inte saken sämre att det var 80 knops motvind på sträckan AGP-ARN och flygtiden blev enorma 5(!!)timmar.
Då kändes det extra behagligt att sitta i SAS Plus :)

Plötsligt så händer det..... Grattis :)
 

jth

Medlem
Härom fick jag glädje av min nyvunna EBG status!
Flög Malaga-Arlanda och var bokad på plats 5A i SAS GO.
När det var dags för boarding och det var min tur fick jag ett nytt boardingkort med plats 1 F!! :D

Och gissa vad som hände mig+flickvän på den första resan som EBG idag (AMS-ARN). Ka-ching, upgrade till Plus vid gaten. Och det var inte ens en full kabin, så det var ingen opup. Frågan är om de lagt in en litet extra "köttben" i systemet för oss nyuppgraderade från kampanjen för att fresta oss ännu mer :)
De förlorar ju inte heller något på det, förutom möjligen ett par flaskor skumpa och lite chips och choklad...
 

jth

Medlem
Med SK IT? ROTFL. Tror du på den själv..? ;)

Jag tror inte man ska underskatta gamla stordatorsystem :)
Men faktum kvarstår, antingen så har upgrade till plus blivit en EBG-förmån eller så har någon varit inne och manuellt uppgraderat mig. För det var inte en op-up med fler än 10 platser lediga bakom skylten.
 

agehall

Medlem
Jag tror inte man ska underskatta gamla stordatorsystem :)

Det har vi nog inte lyckats med än. Det har alltid överträffat våra farhågor vad gäller att fungera spektakulärt dåligt.

Det finns många anledningar till att man blir uppflyttad. Det kan ha varit så enkelt som viktbalans. Eller att de behövde två säten brevid varandra. Att det skulle ha skett någon markering av de som fick EBG via prag-runs är inte ens en trolig anledning imho.
 

jth

Medlem
Det finns många anledningar till att man blir uppflyttad. Det kan ha varit så enkelt som viktbalans.

Jag håller med om att de kanske inte sitter och håller ordning på vilka som fick EBG på ett visst sätt. Du har en bra poäng angående viktbalansen, Det var för övrigt mycket låg beläggning i plus, vi var väl en 5-6 st totalt på 5 rader i en 737-600. Jag tittade på rad 6 där vi hade våra egentliga platser, bägge var tomma så de behövde inte stolarna.
Normalt brukar ju loadmastern fixa balansen genom att lasta väskorna i olika fack, men om det är för lite incheckat bagage att jobba med så kan man ju absolut behöva flytta fram någora.
 
Toppen