Vettigt medelprishotell Köpenhamn

Diskussion i 'Hotell' startad av flierman, 23 Augusti 2013.

1. flierman

flierman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska ner till CPH runt Lucia och vill ha ett vettigt hotell som inte är för dyrt men ändå bra och fräscht. Jag tycker inte utbudet är speciellt bra i Köpenhamn när jag har letat mig fram och önskar därför tips.

Tänkte bo i Malmö ena natten och Köpenhamn Lördag Söndag. Vi ska fira min sambos jämna födelsedag så jag vill bo på ett fint hotell i Köpenhamn, gärna med bastu/relax inkluderat i rumspriset. Måste inte vara väldigt centralt men måste vara enkelt/snabbt att ta sig till och från centrum via buss eller metro. Föredrar "cleana", tysta och fräscha hotell

Kan betala runt 1500 svenska för en natt i Köpenhamn och runt 900 i Malmö.

Tips? Gärna tips för fräscht hotell i Malmö också.

Last edited: 23 Augusti 2013
  2. mha321

mha321 Medlem

Har bott på Wakeup Copenhagen ett par gånger. Tycker det har varit ett rikigt bra alternativ för till lågt pris. De brukar ha rumspriser ner till runt 600DKK (beror väl på datum förstås). Gångavstånd från tåget. Små rum, men rent, fräscht och ganska nytt.

3. Gandalf

Gandalf Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla in Arp Hansen hotels: Arp-Hansen Hotel Groups hoteller
    Själv gillar jag the Square som ligger mycket centralt och gångavstånd från Hovedbangaarden

Gus gillar detta.
  4. Håller med om att Wakeup är trevligt och prisvärt (och grönt) om man behöver stanna en natt i närheten av centralstationen/centrum. Skulle dock inte rekommendera det för födelsedagsfirande och någon bastu/relax finns knappast. Frukosten är dessutom bedrövligt dålig.

Har dessvärre inga tips på bra hotell i Köpenhamn.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade konferens i Köpenhamn i våras. First Hotel St Petri hamnade vi på och det var riktigt bra! Jag var imponerad. Kommer inte ihåg vad det kostade, men de hade överlägset bäst pris på konferens för oss och jag tyckte att rummen såg överkommliga ut i vanliga fall också.

1 person likes this.
  6. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wakeup är en schyst hotel för en enkel övernattning, kanske inte för detta tillfället där emot.
    Jag har hört mycket bra om Guldsmeden annars Hotel Guldsmeden / AXEL
    De har tre hotel i Köpenhamn, "Axel" tror jag är det man bör satsa på.

7. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Malmö bor oftast kollegorna på Residence och trivs. Helt nya Park Inn är både bra och prisvärt, ligger tyvärr ute i blåsten vid Västra hamnen.
    Köpenhamn har varit uppe tidigare och jag upprepar med en drucken papegojas envishet;
    Övervägande delen medelklass hotell i centrum är mer eller mindre sunkiga och överprissatta.
    Hilton Kastrup är ett alldeles utmärkt Hilton och med Metron så tar det ca. 10 minuter till Kongens Nytorv alltså motsvarande promenad till många centrum hotell. Dessutom ligger metron i samma byggnad som hotellet.
    Du nämnde runt Lucia. 12-13/12 för 2 pers 1.188 DKR med frukost. Lyxa till födelsedagen och boka Executive floor inkl lounge för 1.587 DKR.

1 person likes this.
  8. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scandic Webers i Köpenhamn är bra. Ligger nära tågstationen. Välj deras superior extra rum för ca 980DKK/natt. Vissa av deras standard rum kan nämligen vara riktigt små. Ni får morgonrockar & extra produkter från Face i badrummet & en minikyl (utan varor).
    2013-07-03 17.37.51.jpg

3 personer gillar detta.
  9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För Malmö kan Elite Savoy rekommenderas.

CPH är jag dålig på vad det gäller hotell eftersom jag alltid brukar bo på svenska sidan då jag i princip aldrig har mer än dagsturer/möten i CPH.

10. pep

pep Medlem

Du kan også vælge Ibsens hotel eller Kong Arthur (samme kæde). Gamle, charmerende, noget nedslidte bygninger i København, men er løbende renoverede. Store værelser. Prøv et tårnværelse på Ibsens med udsigt til alle sider....Relativt billigt. Supermaked 50 meter fra indgangen. Overnat på Ibsens Hotel i Nansensgade i KBH city - se her

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!