Vett och etikett vid bagagebandet

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Martin Björnström, 5 November 2012.

1. En rasande resenär saknar vett och etikett vid bagagebandet:
    Bagageetikett? - DN.se

Magdalena Ribbing svarar att man inte kan förvänta sig mer av resenärer. Vad tycker ni?

2. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, att folk saknar vett och etikett när de reser är inget nytt. Problemet är ju att alla vill ha sin väska först, priotaggad eller ej. Och så fort signalen börjat tjuta och bandet börjar röra sig blir folk som drägglande vargar kring en skock med får. Personligen placerar jag alltid min bagagevagn bakom avspärrningslinjen och när jag jag ser min väska komma kliver jag smidigt fram och plockar upp den. Utan att sicksacka mellan pöbeln eller bagagevagnar. Sedan kan jag tycka att bagagebanden på ARN är så pass långa att man utan problem får en bra placering vid bandet utan att behöva trängas. Men då får man leva med att vänta någon minut längre, mer tid tar det inte. Och som vanligt, först till kvarn får först mala- detta även vid bagagebandet.

3. pep

pep Medlem

Hvis der er traengsel, saa bed til dem/den der er ved baandet om at tage kufferten ud. Eller: gaa til den modsatte ende ag bagagebaandet for der er mindst traengsel. Det er irriterende at folk ikke kan lade vognen staa 2-3 meter bag dem, saa ville der vaere plads til alle. Det er fraekt at tage vognen med helt ind til baandet, da man nemt kan snuble og svine sig til naar der er "pres paa"! Bortset fra det, synes jeg ikke man skal regulere dette. Apeller til det gode i folk, vaer underdanig, eller bliv vred. Det er hurtigt glemt og svaekker ikke en god flyvetursoplevelese?

4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt svar av Magdalena Ribbing. Har hon sänkt garden alldeles?

5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hon skulle komma till Kiruna. Här är det nästan så att folk sätter sig på bagagebandet för att få väskan direkt i famnen när den kommer... :p
    Att det är ett ganska litet utrymme minimerar ju inte direkt trängseln.

1 person likes this.
  6. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade de tappat bagagetaggen? :)

7. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT, men det är väl sällan man är så mätt som efter en långresa? :rolleyes:

1 person likes this.
  8. Det beror på vilket flygbolag och reserutt man flyger. :p
    Som min hemreserutt Beijing-Seoul-London-Stockholm på en dag får jag fyra måltider utöver vad man äter på loungen. ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!