Vet ni vilket flygbolag B707:an som finns på Arlanda tillhör i?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 22 Juni 2012.

1. Jag tror att jag såg ett Boeing B707 plan(gammalt 4 motorigt plan) på Arlanda förrgår. Det låg bakom SAS hangern.
    Vet ni vilket flygbolags?

Det fanns även Alitalias MD-80 serie flygplan. Är det för C/D check här?

2. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 22 Juni 2012
    2 personer gillar detta.
  3. Mauricio

Mauricio Medlem

Land:
    Norge Norge
    Stämmer att det är en VIP konfigurerad DC-8, VP-BHM heter den om jag minns rätt. Står utanför mitt jobb! Vi har dock gjort en A-check på en annan vip-konfigurerad kärra som heter VP-BHS utrustad med fyra CFM-56 motorer, har massvis med interiörbilder som slår alla first-class suites med 1000 hästlängder, är dock osäker på om jag får lägga ut bilderna så jag avstår. Ett par bilder på kärran kan jag dock lägga ut!

VP-BHM är som en Ryan air kärra jämfört med VP-BHS inredningsmässigt.

IMG_1883.jpg

IMG_1884.jpg

Last edited: 23 Juni 2012
  4. cmj

cmj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ny ägare till dessa kärrorna på gång, eller?

1 person likes this.
  5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Alitalia MD80n, och några till MD80's har stått där i evigheter. Tror dom har gjort sitt.

6. Mauricio

Mauricio Medlem

Land:
    Norge Norge
    Vet inte hur det är med Alitalias MD80 men det står en del Ukrainska MD80s som vi gör C checks på, bland annat UR-WRB, UR-CJC, sedan kommer det in en fin ström av MD80s från Spanair som bl.a ska borescopas och andra kontroller innan de flygs till USA för att gå som vattenbombare, minns inte reg på alla men en heter SE-DIF.

7. Homer

Homer Medlem

Finns interiörbilder i pdf dokumentet cmj länkade till

Är det Allegiant som köper upp alla MD80 :)

8. Mauricio

Mauricio Medlem

Land:
    Norge Norge
    Bilderna är på VP-BHM och ej VP-BHS som ägs av en oljeshejk från Dubai. Bilderna jag har är på VP-BHS.

9. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Homer, Allegiant är de som köper upp SAS MD maskiner. Dom köpte upp i princip alla då SAS sålde dessa förra gången. Orsak: SAS MD är världens bäst skötta.

10. Homer

Homer Medlem

SAS planen ska de ju inte ens flyga med, de ska ta deler från dem till sin andra MD80:eek:r.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!