Senaste nytt

Verifieringskod - Star alliance bokning 2-4-1

varva77

Medlem
Skulle boka en awardresa på hemsidan och allt gick bra ända tills man skulle få en verifieringskod skickad till sig... givetvis dök ingen upp och det finns inget alternativ till mail istället. Får bara hoppas resan finns kvar imorrn när Tallin öppnar eller är det någon som har något knep att få till det. Testat andra läsare, inkognito osv.
 

Mr Basic

Medlem
Har endast bokat/bokat om award-resor via tfn (och då behövs ingen verifieringskod). Gäller detta rena SAS-resor och/eller *A-resor? :rolleyes:
 

Whiskey

Medlem
Hade samma problem. Den snälla tjejen i Tallinn hjälpte mig att skaffa en ny kod. Det går att beställa från Sas hemsida och få via SMS. Tror att man skulle logga in på Classic-sidan och hitta det under ”säkerhet”.
 

varva77

Medlem
Hade samma problem. Den snälla tjejen i Tallinn hjälpte mig att skaffa en ny kod. Det går att beställa från Sas hemsida och få via SMS. Tror att man skulle logga in på Classic-sidan och hitta det under ”säkerhet”.
Men skulle den gå att använda i detta fall? Det är inte säkerhetskoden eller vad de kallar den som efterfrågas utan detta är en engångskod på sex siffror.
 

Tonton

Medlem
Men skulle den gå att använda i detta fall? Det är inte säkerhetskoden eller vad de kallar den som efterfrågas utan detta är en engångskod på sex siffror.
Exakt, det är två skilda koder.

Det ena är ditt kontos ”säkerhetskod” som har funnit i år och dagar hos SAS.

Det andra, och vad som är aktuellt i detta fallet, är 2FA-kod, som SAS införde tidigare i år på Star Alliancebokningar online.

Huruvida det nu är implementerat på de anda bokningsystemen (SAS poäng+pengar och SAS bonusresor) lämnar jag till någon annan att kolla upp. Gissningsvis inte, eftersom de sistnämnda systemen fortfarande ligger kvar på SAS gamla backend legacysystem, mig veterligen. Flytten bör komma någon gång snart (tänk SAS tidsram för snart).
 

SK989

Medlem
Har försökt både idag och igår men någon verifieringskod dyker inte upp i mobilen... Suck, har verkligen ingen lust att ägna tid åt att ringa Tallinn för att boka det här.

Jag provade att fråga SAS-chatten om de hört om något fel, men de visste inget. Kanske inte helt förvånande.
 
Last edited:

crown

Medlem
Har försökt både idag och igår men någon verifieringskod dyker inte upp i mobilen... Suck, har verkligen ingen lust att ägna tid åt att ringa Tallinn för att boka det här.

Jag provade att fråga SAS-chatten om de hört om något fel, men de visste inget. Kanske inte helt förvånande.

Var samma fel för mig för flera månader sedan via SMS. Däremot när jag valde att få koden via e-post då så kom den faktiskt efter 5-10 minuter.
 
Jag måste vara senil eller nåt. :confused: Har inget som helst minne av att jag skrev in ngn kod när jag bokade min *A resa på nätet i slutet på aug.
Vet att jag har en 4-siffrig vid telefonkontakt med Tallingänget, men ingen annan.
 
Toppen