Senaste nytt

Vem serverar bästa flygmaten?

ACervin

Medlem
Från Svenska Dagbladet, ursprungskälla Skyscanner. SAS tydligen på 13e plats. Står inget om vilken klass det gäller.

Här är topp tio av de testade bolagen:
1. Turkish Airlines
2. Singapore Airlines
3. Etihad
4. Aer Lingus
5. Emirates
6. Cathay Pacific
7. KLM
8. Qantas
9. Aeroflot
10. Air France

Här serveras den bästa flygplansmaten | Resor | SvD

Vad tycker du? Longhaul så minns jag Austrian business till Tokyo är nog min bästa business måltid sista året. I economy tycker jag nog Swiss har varit hyggliga. Inom Europa som alltid är economy för mig blir det svårt att jämföra olika sorters kaffe eller torra bullar.
 

Jacob

Medlem
Såg testet tidigare i veckan. Det är tydligen 100 "frekventa resenärer" som provsmakat en massa mat och gett betyg.

Turkish Airlines ska absolut vara i toppen, Singapore Airlines brukar också hålla en bra standard på maten.
Cathay Pacific ligger där de ska.

Emirates tycker jag egentligen inte har så värst märkvärdig mat och förstår verkligen inte hur Aer Lingus kom på plats fyra.

Gäller det business class tycker jag Aeroflot och Air France borde flyttas upp något medan KLM skulle ner någon plats.

Och var är Austrian Airlines? Och framförallt, var All Nippon Airways (ANA) med i testet?
 

Alf

Medlem
Om man kollar på filmen på Skyscanners hemsida så är ser det ut att vara ekonomiklass.

Turkarna verkar ha spottat upp sig ordentligt i år. Jag ser fram emot att prova deras business till BKK i början av nästa år. Dom har fått gott omdöme även på detta forum.

Jag som tillhör den äldre generationen och börjar få leva på trevliga minnen har fortfarande det ärofulla Pan Am som nr 1 när det gäller flygmat i deras första klass. Min kollega sa jämt innan vi skulle bestlla biljetter, att vi skulle boka i restaurangen.
 

Bryant

Medlem
Turkish har helt klart den bästa maten jag någonsin ätit i ett flygplan. Jag hade nöjet att testa den IST-GRU-IST i business.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker att Turkish Airlines, Singapore Airlines och Cathay Pacific är de flygbolag som serverar bra mat även i ekonomi.

Jag håller med Jacob, Aeroflot erbjuder särklass god mat i Business class.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Tycker Austrian har bra mat i ekonomi. Sedan är jag kanske en av de få som gillar BAs mat i ekonomi. Förra året tror jag att jag åt deras Chicken Tikka Masala 8-10 gånger på flygningarna mellan LHR och IAD och gillade den varje gång. De byter inte ut sin meny ofta där inte, hela året serverade de kycklingen åt båda hållen.
 

henrik l

Medlem
Tycker Austrian har bra mat i ekonomi. Sedan är jag kanske en av de få som gillar BAs mat i ekonomi. Förra året tror jag att jag åt deras Chicken Tikka Masala 8-10 gånger på flygningarna mellan LHR och IAD och gillade den varje gång. De byter inte ut sin meny ofta där inte, hela året serverade de kycklingen åt båda hållen.

Håller med om att BA's kyckling är helt ok. Åt den två gånger i torsdags på en 12-timmars dagsflygning från PVG. Satt iofs i WT+, men det var nog samma mat som ett steg bakåt.
 
Toppen