Vem hyr bil från Mabi?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 30 Juli 2013.

1. Morgan

Morgan Medlem

Funderade efter att ha kollat hyrbilspriser på vem som egentligen hyr från Mabi. Priserna verkar högre än Europcar, Avis och Hertz, de saknar möjlighet till direktbokning, deras kontor ligger inte lika "prime" som de tre ovan nämnda och man får inga poäng någonstans.

Så, finns det något bra med Mabi som jag missar?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förr hade Mabi rätt mycket roliga bilar men nu är det väl inte så unikt längre.

3. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det är så fortfarande men på BMW i Solna hade Mabi hand om biluthyrningen under service eller reparationstiden. Har själv hyrt där.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har Audi R8 i Stockholm.... samt BMW Z4. Dock ingen RS8! :p

5. LiiaC

LiiaC Medlem

BMW Segeltorp har också Mabi. Tycker bara att det är tråkigt med deras nummerskyltar, om man nu hyr R8 då vill man väl inte att alla ska se att detta är en hyrbil.

6. MegaFlyer

MegaFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Halloj,

Kolla holidayautos eller Avis kör en schysst kampanj med FlyingBlue som heter Avis Accumulator...

Flying Blue partners - KLM.com

Följ länken och klicka Avis och sedan Promotions.

Lycka till!

Tomas

7. Petter

Petter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är en RS8? :)

2 personer gillar detta.
  8. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med.... Känns "så där" att åka runt och "skylta" med det. Kan dock säkert vara en fördel då det gäller stölder = mindre attraktivt...

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fördel med att ha en MABI-skylt, är att om man bor på en mindre ort börjar det kanske inte gå rykten när man kört en Audi TT i 10 minuter. Detta har hänt mig och det tog två veckor innan jag fick reda på att hela byn visste att jag minsan köpt en sprillans ny Audi TT. Och i små orter är det inte nödvändigt vis bra att göra sådant...

2 personer gillar detta.
  10. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är några år sedan nu så jag vet inte om det är fortfarande är aktuellt, men jag vill minnas att de hade rätt bra studentrabatter när jag pluggade. På deras Stockholm City-kontor (Roslagsgatan) hade jag närmare 50% uppgraderingar dessutom (typ VW Golf -> BMW 3-serie.. fick frågan om jag ville ha en Mini Cooper en gång också, men det kanske inte räknas som en uppgradering).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!