Vem har en söktjänst med alert-funktion för flygbiljetter?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av taxvalp, 15 Juni 2014.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sökt i forumet men ej sett att denna fråga varit uppe tidigare så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

För ett par år sedan använde jag Orbitz Deal Detector flitigt. Där kunde man ställa in så att man fick ett mejl så snart det fanns en flygbiljett till salu enligt en definierad söksträng, exempel Stockholm-New York i mars i businesskabin för under 2500$.

Nu har denna tjänst lagt ner och jag hittar ingen liknande vid en snabb koll. Tjänsten var smart eftersom den bevakade kampanjer för de flesta bolag. Är det någon som har tips på någon liknande tjänst?

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Jag använder ExpertFlyer som alertfunktion för bokningsklass. Inte exakt samma sak, men perfekt om man bevakar t.ex. en viss sträcka under en pågående rea eller att en uppgraderingsplats skall öppnas upp.

1 person likes this.
  4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen! Testade Kayak och gjorde ett fint sökfilter för businessbiljetter men fick i dag mejl med prisuppdateringar där allt var rätt utom kabinklassen. Hos Hipmunk hittar jag "Fare alert" och har anmält mig för en sådan men såg ej att man kunde ange ett prisintervall. Hittills ingen sajt som tycks kunna leverera det som Orbitz kunde, så vitt jag kan se.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!