Senaste nytt

Vem äger utrymmet mellan flygsäten?..

Johan Gott

Medlem
Haha! Intressant :) Jag skulle i alla fall acceptera att personen framför fällde ner sätet på varenda flygresa jag gjorde om det även innebar att jag hade möjlighet att fälla ner mitt säte vid de tillfällen jag kände det behovet.
En "demilitäriserad zon" i form av flygplanssäten som inte går att fälla ner skulle vara en mardröm i min värld.
 

Dr. Miles

Expert
Lite off topic.

Jag har problem med personen bakom mig som sparkar mina fötter.
Jag har inga problem att personen bakom mig har fötterna under min stol men det är inte acceptabelt att sticka ut fötterna så att den personens fötter/skor rör mina fötter.
 

mtlmr

Medlem
Jag är ofta den skyldiga, men försöker att inte göra det mer än en gång.

För att komma in under stolen (och därmed rädda mina knän, jag är 1,95 lång) krävs en speciell vinkel på benen. På flertalet stolstyper betyder det att jag får lägga tippen på tårna på den bygel som finns under din stol.

Det är i 80% av fallen inget problem, utan problemet uppstår oftast när det framför sitter ett barn, en kort kvinna eller liknande, som inte har sina ben rakt ut mot stolen framför utan rakt ner från sitsen. I andra hand de som gillar att ha fötterna "bakåt" och vila dem mot samma bygel som jag vill ha.

Lite off topic.

Jag har problem med personen bakom mig som sparkar mina fötter.
Jag har inga problem att personen bakom mig har fötterna under min stol men det är inte acceptabelt att sticka ut fötterna så att den personens fötter/skor rör mina fötter.
 
Lite off topic.

Jag har problem med personen bakom mig som sparkar mina fötter.
Jag har inga problem att personen bakom mig har fötterna under min stol men det är inte acceptabelt att sticka ut fötterna så att den personens fötter/skor rör mina fötter.
Det beror väl på hur lång in under ditt säte du har dina fötter? Utrymmet under ditt säte är ju till för personen bakom att ha sin kabinväska under eller sina fötter.
 

Dr. Miles

Expert
Det beror väl på hur lång in under ditt säte du har dina fötter? Utrymmet under ditt säte är ju till för personen bakom att ha sin kabinväska under eller sina fötter.
Jag har inga problem med att personen bakom mig har fötterna under min stol.
Jag har mina fötter på "min sida" av stolen (ej under stolen). Alltså, andra personens fötter som sticker ut från min stol.

Uppdaterat av moderator
 
Last edited by a moderator:

Jönsson

Medlem
Artikeln är inne på något jag alltid har sagt. Hellre fasta stolar än att någon stjäl mitt dyrbara benutrymme. ;)
 
  • Gilla
Reactions: LMR
Toppen