Varuhuset PUB blir Scandichotell - Scandic Haymarket

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Jacob, 22 Januari 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Scandic Haymarket Hotel, PUB-huset, Stockholm

Ett nytt spännande hotellprojekt är på gång i Stockholm, det är det anrika PUB-huset vid Hötorget som inom kort kommer påbörja förvandlingen till hotell. PUB är Stockholms äldsta varuhus som grundades år 1882 av Paul U Bergström, vars initialer gett varuhuset dess namn. Här började även Greta Garbo som butiksbiträde på hattavdelningen en gång i tiden. När…

Se hela inlägget

2. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt att varuhuset försvinner då jag och frugan tycker att det är det trevligaste i Stockholm. Kunde inte Scandic nöja sig med att bara ta över Rica som ligger runt hörnet?

3. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är redan ett Scandic.

4. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jodå jag vet men jag tycker att de borde ha nöjt sig med det och låtit PUB förbli ett trevligt varuhus dit alla har tillträde :)

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att de kunde låta namnet vara på svenska. Haymarket låter lite konstigt.

Fredrik och NyfikenGrau gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snart lika svenskt som Scandic Grand Central ;)

johhenrik och Martin Björnström gillar detta.
  7. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser redan framför mig hur det kommer att ske missförstånd av typen att hotellet ligger i London.......jfr Haymarket i London.

8. Fullständigt idiotiskt namn. Britter och amerikaner kommer tro det är något brittiskt eller amerikanskt, "hay" är inget ord man kan förvänta sig ingår i standardvokabulären för de som kan engelska som främmande språk och andra skandinaver hade förstått Hötorget bättre.

Jag tror nästan jag hade valt Hotel Paul U Bergström, skulle låta lite intressant och exotiskt för utlänningar. Om man nu inte ville att det skulle heta Scandic Hötorget (varför inte, kan man undra).

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För när man uttalar Ho-torget på engelska så för det tankarna till något man helst inte vill förknippas med på hotell? :)

10. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men om du googlar på haymarket, är träffarna du får upp något du tror man vill förknippas med på hotell? :)

Jag tycker namnet är löjligt men väljer heller inte hotell efter dess namn.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!