Vart vill man inte åka?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av SAS404, 10 Augusti 2014.

1. SAS404

SAS404 Medlem

Funderar att göra en liten trip över en helg, likt Etiopien på 50h. Men var ska jag åka? Det måste vara något ställe man spontant inte vill sätta sin fot på, men samtidigt kan göra på relativt kort tid och inte att flygresan kostar för mycket.

Förslag?

2. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte åka till länder som slutar på "stan"..

VonMögen, Holloman, Dreamliner och 3 andra gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. SAS404

SAS404 Medlem

Jo men den tråden är inte riktigt vad jag söker ;) Iran hade vart ballt att besöka, men kräver visum när jag kollade :( Hade man kunnat flyga direkt från Arlanda också :D

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Iran??? Ankara är Turkiets huvudstad och det krävs inget visum om du är svensk medborgare. Direktflyg från Arlanda är det nog värre med, tyvärr.

6. SAS404

SAS404 Medlem

Ja typ Iran, fast där man inte behöver visum. Jag har utfärdat reseförbud mot länder som kräver det. Ankara känns spontant inte så kul :D

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kazakhstan har ju släppt på sina visumregler för svenskar va de väl ? Nu är de väl visa on arrival!

Åk dit. Annars hade du ju Somalia med direktflyget som gick i konkurs för 2 veckor sen. Den hade varit fin :D

SAS404 gillar detta.
  8. SAS404

SAS404 Medlem

Jo kollade snabbt upp det och 30 dagar är ok som svennebanan. Rätt ok pris också om jag vågar mig på en resa med Skyteam.

9. Lågprisflyg till Kyrgyzstan? :p Pegasus flyger, via SAW/Istanbul, till Bishkek.

10. SAS404

SAS404 Medlem

Här har jag just börjat fundera om jag överlever att flyga med Skyteam så kommer du med ordet lågpris, det blir bara värre det här ;) Men tack för förslaget.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!