Senaste nytt

Vart var du när Eyjafjallajökull lamslog flygtrafiken 2010?

JensE

Medlem
Kan Du styrka alla kostnader så är det inte försent!
Tyvärr kan det vara svårt. Kanske kan hitta slutgiltiga fakturan om jag gräver lite bland papper.
Är det hemförsäkringen/kreditkort eller Swiss som skulle täcka det mån tro?

Här är delar av kontraktet.. Antar att Aller-Simple på 1500 euro som dom saltade på ordentligt pga vulkanutbrottet.
rental.jpg

Annars skitskoj att läsa alla era historier. Satt och funderade på varför detta ämne aldrig dykt upp förr :)
 

Jacob

Medlem
Jag var i Malmö hela veckan för ett projekt. Var bokad att flyga Malmö Aviation Sturup-Bromma fredag eftermiddag men när jag märkte vad som var på väg på torsdagen ringde jag vår resebyrå som lyckades fixa tågbiljetter på fredagen "just in case". Det visade sig vara ett smart drag. Alla direkttåg Malmö-Stockholm på fredagen hade redan hunnit bli fullbokade men hon lyckades hitta en biljett fredag eftermiddag via Göteborg. Det blev nästan 8 timmars resa men kom i alla fall hem till helgen. Öresundståget Malmö-Göteborg var bokstavligen smockfullt, inte minst av norrmän som fastnat på Kastrup och ville hem. Det fanns folk som stod hela vägen upp till Göteborg och det var bagage precis överallt.

Måste dock ge en eloge till SJ som skötte det hela utmärkt och lyckades fixa fram ett extratåg med personal på bara några timmars varsel. Jag hade en första klass biljett med mat inkluderat mellan Göteborg och Stockholm, dessvärre hade de inte hunnit beställa första klass mat till det extrainsatta tåget men ordnade så jag fick plocka ihop en middag i bistron istället.

Min chef åkte för övrigt hem redan på torsdagen och kom med ett av de sista flygen som överhuvudtaget lyfte, de stod och tvekade på Sturup om de skulle ge sig iväg men beslöt att göra det. De var tydligen en ytterst märklig flygresa, flygplanet flög hela vägen till Stockholm på låg höjd och han beskrev det som att de sicksackade mellan molnen. De var ungefär lika glada när de kom iväg som när de väl var på marken igen.
 

Perra

Medlem
Skulle bara hem och hämta väskan när en polare ringer och kollar om jag kollat nyheterna "Nä vadå??"
Vi hade bokat en 30års resa med en polare till London och matintresserad som födelsedagsbarnet är skulle vi till Hestons - the Fat Duck. Något som haussats upp i månader. Ja ja bara att tänka om då han absolut inte ville fira födelsedagen hemma. Så vi tog någon av färjorna som går till Tallinn, inte London men han blev nöjd till slut ;)
 

Dr. Miles

Expert
Öresundståget Malmö-Göteborg var bokstavligen smockfullt, inte minst av norrmän som fastnat på Kastrup och ville hem. Det fanns folk som stod hela vägen upp till Göteborg och det var bagage precis överallt.
Jag reste med sådant tåg i Kina 56 timmar utan askmoln och första 20 timmar hade jag inte eget säte heller. :eek:
 

rob74

Medlem
April var det året den enda månaden jag inte flög ALLS!
Däremot var det lite skakigt när jag skulle till och från AGP i början av maj, då molnvåg två kom. Det var en del förseningar, men mina LX-flighter klarade sig som av ett under.
 

Najk

Medlem
Kom hem dagen innan luftrummet stängdes ifrån LPA. Vi hade haft långtgånga planer att ändra resan till 10 dgr istället för en vecka när vi var där för vi var inte sugna på att åka hem. Min Fru var mammaledig och jag kunde arbeta på distans... Det hade varit skönt att ha en anledning att vara kvar ett tag till ;)
 
Toppen