Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Lonelyflyer

Medlem
Du tycker inte charmen försvinner med sådana här trådar och (uppenbarligen) missnöje lite allmänt på forumet?.

Hade ja inte varit med i den här tråden hade jag iofs knappt vetat om den här diskussionen. Ja läser väldigt få trådar nuförtiden och lever knappt bc-livet längre. Men ja har fortfarande ett flygintresse och en bakgrund i branschen så den fyller ju nåt slags tomrum.
Men kanske tonen är lite annorlunda än från början men då är allt nytt och spännande. Se på de som är nya o registrerar sig efter att ha läst trådar ett tag, de älskar de här stället med all rätt.
Eller om ja får citera Churchill:

"Sällan har så få gjort så mycket för så många"
 
Vänner.

Det verkar som nyfikenheten runt vart medlemmar tar vägen är fortfarande en känslig fråga för många. Vi gissar det ligger i människans natur att vara nyfiken, så vi förstår att frågan återvänder.

Det finns som vi har talat om olika anledningar till varför detta sker. En stor majoritet av medlemmar som inte längre är lika aktiva, har valt detta själva. Oftast handlar det om tidsbrist. Som ett exempel har jag svårt att bidraga så mycket som jag vill då jag jobbar ca. 55 timmar i veckan samt har valt att göra en livsstilsändring som innebär ändrade kostvanor och mycket träning. Därmed har BC blivit lidande, och tyvärr också ni medlemmar då jag just nu är pluggen i tratten på ett antal spännande saker som vi jobbar på bakom kulisserna.

Vi har dock bestämt tillsammans med Jason att vi vill hitta ett bra sätt att kommunicera dessa ändringar. Och det ligger på mitt bord, och jag har en så ofattbar tidsbrist just nu. Så jag ber alla åter igen om lite tålamod då vi faktisk gör detta på vår (just nu väldigt begränsande) fritid.

När vi (läs jag) kommer i kapp hoppas vi ni ser kopplingen från BC historia och vart BC är på väg och hur det skall gynna oss som älskar att resa, älskar att optimera vårt resande, optimera vår plånbok.

Tack medlemmar för att ni fokuserar på det roliga med resorna och forumet.

MVH,
Hans (Moderator)

Som "relativt" ny här så undrar jag vad det blev av ovanstående - är det det som ska ske i höst, dvs 2020!?
 

JacobGBG

Medlem
Som en av orginalmedlemmarna så tror jag att känslan att det "var bättre förr" har väldigt mycket att göra med det gäng vi var på den tiden. De flesta av oss rekryterades från Flyertalks SAS forum och var således ett gäng med hyffsat hög sak-kunskaps nivå, intresse samt hade ingen annan solklar mötesplats.

När vi fick vår eget forum så spruddlade det av aktivitet då medlemmarna satt med mycket egna erfarenheter och kompetens utifrån skandinaviskt perspektiv som inte hade satts i skrifts tidigare på webben. Mycket av det "material" (tips, guider, knep, rapporter workshops etC) som vi producerade är fortfarande fullt giltigt idag år 2020. Mycket som vi tillför idag är redundant av den enkla anledningen att det finns en finit mängd nyheter som introduceras till vår hobby och favoritbransch varje år. All "low hanging fruit" har dryftats redan.

Det stämmer att min egen aktivitet på forumet har minskat men det är lika mycket av familje- och yrkeslivsskäl. Den miserabla resesituationen detta år bidrar också otvivelaktigt till att det är lite surmulet med stämningen här. Själv har jag poäng i höga sex-siffriga antal på EB att bränna sekunden reserestriktionerna kommer igång samt ett halvt dussin tjänsteresor i backlog som måste bli av. När Landvetter åter slår upp portarna på allvar så är det dags att dammsuga forumet på alla kunskaper som nu blivit rostiga!
 

Mikeswede

Medlem
Har absolut inte varit så aktiv som föregående talare men varit med i många år. Tyvärr tycker jag att det blivit mindre och mindre intressant på forumet. Några orsaker

- Tyvärr verkar det som att vår käre medlem Dr Mles inte längre vill vara med. Han är djupt saknad !! Han var en stor glädje på forumet !!
- För var det mer att hjälpa varandra att hitta resor eller lösningar på reserelaterade problem. Idag , känner jag, är det lite väl mycket hur mycket kompensation jag kan få för en "trasig stol"
- Stämningen har blivit mer politisk och hätsk. Tyvärr mer personrelaterat. Visst kunde vi "bråka" förr men kändes som det var mer med glimten i ögat.
- För mycket politiska åsikter. Jag är inte på detta forum för att höra vad ett fåtal personer tycker om vår regering eller Kina.

Våra moderatorer gör ett jättejobb men varför skall dom behöva stänga så många trådar ? Vi border onekligen kunna hålla oss til det mer reserelaterade och utan dessa avarter (min åsikt !)

MVH

Mikeswede
 

Caspian

Medlem
Jag har varit med i nio år (aktiv i början, mest passiv därefter) och instämmer i nästan allt vad Mikeswede skriver. Jag bryr mig inte så mycket om politiska åsikter, men de hör inte hemma här. Jag saknar inte bara Dr. Miles utan också flera andra som gjorde forumet intressant. Jag är enig att våra moderatorer gör ett jättejobb, men de borde ha att göra med människor med självaktning och integritet.
 
Har absolut inte varit så aktiv som föregående talare men varit med i många år. Tyvärr tycker jag att det blivit mindre och mindre intressant på forumet. Några orsaker

- Tyvärr verkar det som att vår käre medlem Dr Mles inte längre vill vara med. Han är djupt saknad !! Han var en stor glädje på forumet !!
- För var det mer att hjälpa varandra att hitta resor eller lösningar på reserelaterade problem. Idag , känner jag, är det lite väl mycket hur mycket kompensation jag kan få för en "trasig stol"
- Stämningen har blivit mer politisk och hätsk. Tyvärr mer personrelaterat. Visst kunde vi "bråka" förr men kändes som det var mer med glimten i ögat.
- För mycket politiska åsikter. Jag är inte på detta forum för att höra vad ett fåtal personer tycker om vår regering eller Kina.

Våra moderatorer gör ett jättejobb men varför skall dom behöva stänga så många trådar ? Vi border onekligen kunna hålla oss til det mer reserelaterade och utan dessa avarter (min åsikt !)

MVH

Mikeswede

Håller med Dig fullt ut - varför ska moderatorer stänga trådar och blocka medlemmar!?
 

Brandten

Medlem
Håller med Dig fullt ut - varför ska moderatorer stänga trådar och blocka medlemmar!?
Med all respekt så tror jag att du missförstår mig. Jag tycker att det är bra att moderatorerna håller rent efter politiska inlägg samt personangrepp. D
Misstänker att FredrikSAS glömde ett "behöva" efter moderatorer. Så då är ni nog på samma våglängd. :)
 

Jönsson

Medlem
Är det inte likadant på alla forum, oavsett inriktning? En äldre generation tycker alltid det var bättre förr. Om några år kommer lite nyare medlemmar tala om denna tid som den bästa. Har på olika forum sett samma diskussion många gånger genom åren och har själv uttryckt mig på samma sätt. Har dock börjat inse att det bara handlar om utveckling och förändringar i samhället, samt det faktum att vi blir relativt äldre I förhållande till vår omgivning.
 
Toppen