Senaste nytt

Vart tog gamla forummedlemmar vägen?

Lonelyflyer

Medlem
Varför har det blivit sämre? Är det nya dryga medlemmar som inte kan uppföra sig? Inför ett Premiumkonto för några kronor i månaden så kan de som verkligen vill ha utbyte av forumet betala för att läsa och skriva. Bråkstakar orkar säkert inte betala och får därmed endast läsa.

Fast där tappar man hela charmen med ett öppet forum.
Börjar man titta på betalningsalternativ är de lite risky enligt min mening. I såna fall ska det kanske vara att man kan sponsra sidan på nåt sätt. Att man får nån slags ikon att man är med o bidrar typ.
 

chazzie

Medlem
Fantastiskt kul att @trskial känner att forumet är välkomnande för nybörjare! Varje ny medlem har något att tillföra och jag tror de allra flesta försöker bidra så bra det går, men fokus blir lätt på "eländet".

För egen del så har detta eminenta forum och många av medlemmarna gett mig möjligheten att åka min första First Class-resa någonsin, en möjlighet jag aldrig trodde jag skulle få innan jag började besöka forumet. Bilden jag har som avatar är tagen på en milage run jag gjorde till LA 2014, tack vare en deal jag såg här på forumet. Yosemite i maj rekommenderas varmt =}
 

chazzie

Medlem
Fast där tappar man hela charmen med ett öppet forum.
Börjar man titta på betalningsalternativ är de lite risky enligt min mening. I såna fall ska det kanske vara att man kan sponsra sidan på nåt sätt. Att man får nån slags ikon att man är med o bidrar typ.

Jag är benägen att hålla med. Jag förstår tänket, det är ett bra, eller snarare enkelt, sätt att "sålla" bort oönskade element, men jag tror det kan bli ett lite för finmaskigt nät så även andra potentiella användare kanske tvekar att bli medlem. Jag tror starkt på den sociala approachen, där vi markerar tydligt och respektfullt att vi inte accepterar ett visst beteende, och av erfarenhet så får man ibland förklara varför, även för vuxna människor.
 

agehall

Medlem
Jag tror starkt på den sociala approachen, där vi markerar tydligt och respektfullt att vi inte accepterar ett visst beteende, och av erfarenhet så får man ibland förklara varför, även för vuxna människor.
Tyvärr fungerar det långtifrån alltid. Skriver man ett kort och koncist svar som är helt korrekt men inte vad frågeställaren vill se så får man rätt mycket skit för det. Kombinera detta med att många medlemmar här har väldigt svårt för att själva göra någon som helst research (hur ofta ställs inte frågor som besvaras i första inlägget i tråden eller tre inlägg tidigare!?) och det blir snabbt ganska jobbigt.
 

chazzie

Medlem
Tyvärr fungerar det långtifrån alltid. Skriver man ett kort och koncist svar som är helt korrekt men inte vad frågeställaren vill se så får man rätt mycket skit för det. Kombinera detta med att många medlemmar här har väldigt svårt för att själva göra någon som helst research (hur ofta ställs inte frågor som besvaras i första inlägget i tråden eller tre inlägg tidigare!?) och det blir snabbt ganska jobbigt.

Så är det också, vilket visar att det inte är ett enkelt problem att hantera, hade det varit så skulle det inte vara ett problem. Jag menar mer att den sociala approachen är på något sätt "the lesser of two evils" och stoppar/hjälper en viss del av problemen. Jag föredrar den ändå emot att ta betalt för medlemskap om man ser till öppenheten och lättillgängligheten i forumet, även om jag själv gladeligen skulle betala en slant, men jag vet inte hur jag ställt mig till det innan jag gick med i forumet.
 

Brandten

Medlem
Fast där tappar man hela charmen med ett öppet forum.
Börjar man titta på betalningsalternativ är de lite risky enligt min mening. I såna fall ska det kanske vara att man kan sponsra sidan på nåt sätt. Att man får nån slags ikon att man är med o bidrar typ.
Du tycker inte charmen försvinner med sådana här trådar och (uppenbarligen) missnöje lite allmänt på forumet?

Håller med att en sponsring är bra men den är lätt att ignorera.
 

Johan67

Medlem
Förstår Doktorn helt och hållet.
Har själv försökt hjälpa till med olika saker, både i forumet och i PM och ibland får man inte ens ett tack fast man lagt ner kanske 20 minuter på att skriva en ordentlig beskrivning. Obs, ej alla såklart. De flesta har ju sunt förnuft.. :)

Kan tänka mig att Doktorn får betydligt fler pm:s

Jag har väl läst här sedan typ 2011 och jag tycker forumet har blivit så mycket sämre överlag. Det är därför jag personligen postar mindre än tidigare. Läser lite då och då samt skriver om jag undrar något och samtalar lite i pm men mycket mindre än tidigare.

Förut var jag beroende av bc. Kollade säkert 10 gånger om dagen. Nu kan det gå nästan 3 månader utan att jag läser..

Vad det beror på är lite oklart men det är inte samma stämning, själv tycker jag spiken i kistan kom när MB och JM lämnade skutan.

Sen är det väl med all säkerhet en mättnadsgrej till stor del också.
När allt var nytt var det roligare och mer spännande än idag när man kan väldigt mycket och har läst om "allt".

Tycker den härliga känslan från 2012-2015 är som helt bortblåst, tyvärr.

Årets bästa inlägg!

Jag håller helt med och oavsett vad "Jason" sa tidigare om ökande aktivitet i BC så tror jag inte på det.

Den känsla som fanns från det att jag började läsa här 2012 fram till ca 2015 finns inte kvar och det började skönjas en annorlunda stämning när Martin och Jacob försvann.

Det beroende jag hade tidigare är borta - det första jag gör på morgonen och det sista på kvällen är inte längre att kolla BC.
 
Toppen