Senaste nytt

Vart ska Palmen nu?

palmen

Moderator
Får jag pris för mest fel?

Du hade ju rätt att det var en Airbus och att det var i F...
Hade du sagt "Thai, B777, C, BKK" då hade jag eventuellt gått med på ett tröstpris ;)

Flight 3 som jag kommer boka separat kommer med största sannolikhet bli med US Airways, finns alternativ med United och AA också men verkar som det mest optimala för att komma fram till "Desination 2" är US Airways.

Flight 3 är en flight inom Nordamerika och flight 4 startar från Destination 2.
 

flum

Medlem
San Diego och Stone Brewery

Edit: såg att det var få direktflyg, möjligtvis åker du till LAX eftersom bryggeriet ligger mellan LAX och San Diego, AA75, 1/8
 
Last edited:

David

Medlem
Kul tråd men jag är kass på att gissa genomtänkt så jag följer bara händelserna och ser fram emot några trevliga reserapporter inkl öldetaljer. :)
 

palmen

Moderator
1/8 är korrekt för flyg nummer 3 (som ännu inte är bokat).
Jag gillar era tankar om kul bryggerier runt omkring i USA, tyvärr är jag väldigt dåligt påläst om destination 2 och vad som finns där. Självklart finns "vanlig öl" från den staden som enkelt kan köpas även på Systembolaget.

Destination 2 (som är i USA) ligger även väldigt nära "Nya England", samt att en restaurangkedja som finns i Sverige har anknytning till denna stad. Nu kanske det blev lite för lätt att gissa :)
 

David

Medlem
Äh, jag får gissa iaf. Du skall till Boston med United i F.

Edit: B757:a.

Edit2: Glömde skriva att restaurangkedjan du hänvisar till ju måste vara O'leary's...
 
Last edited:

palmen

Moderator
Äh, jag får gissa iaf. Du skall till Boston med United i F.

Edit: B757:a.

Boston är hel korrekt som destination 2.
Jag har tittat på alternativ Washington-Boston, kostar ca 170$ för economy och ca 270$ för "amerikansk first".
Just nu lutar det åt att flyga med US Airways och flyga från DCA så kan jag hålla till inne i Washington.

Lite osäker på hur jag ska göra med denan flygbokning, finns ju trots allt en öppning att det öppnsa upp möjlgihet för att flyga till SEA/YVR närmre inpå vilket vore det mest optimala för min del. Då får man ju vaska en eventuell separat connection mellan Washington och Boston. Någon som har koll på vad priserna en fredag brukar vara om man bokar 2-3 dagar innan på just denna sträcka? Antar att det inte blir billigare generellt sätt ju närmre inpå man kommer.
Tittar jag på flygbiljett med vettig tid så är det billigaste för nu på fredag ca 230$ i economy, flyger gärna direkt för att inte lägga onödigt med tid på en kort connection på en sådan kort resa som detta kommer bli.
 
Toppen