Senaste nytt

Vart ska jag fria?

NyfikenGrau

Medlem
Vi brukar åka lite överallt, få direkta favorit resemål utan vi gillar att testa nytt.

Finns det någon destination ni inte varit på än som det går direktflyg till/från på lördag/söndag? Om ni nu gillar att testa nya mål, menar jag.
Om det ska vara en överraskning så glöm inte en så grundläggande grej som att kolla att hon inte är upptagen med något annat den helgen :)
 

Agö

Medlem
Njae kass var den ju inte direkt, det var ok, men på den nivån och med den prislappen får det ju gärna vara lite mer än bara ok. ;)
Ja, jag vill dock påstå att priset där styrs av andra faktorer än maten. Typ egen hiss upp i Eiffeltornet och den här utsikten från bordet (januari i Paris...man kan inte alltid vinna, haha).

Jules Verne.jpg
 
Ja, jag vill dock påstå att priset där styrs av andra faktorer än maten. Typ egen hiss upp i Eiffeltornet och den här utsikten från bordet (januari i Paris...man kan inte alltid vinna, haha).

Visa bifogad bild 55593

Du hade bättre vy denna gången ;)

Maten kanske var ordinär, men jag hittade ett kanon vin
image.jpeg
image.jpeg


Ett annat ställe med larvig utsikt är Tour de Montparnasse med en restaurang på 56 (om jag kommer ihåg rätt) våningen. Och om det är mycket japanska turister där blir det kul när de tänder upp Eiffeltornet. Hyfsad restaurang, sagolik utsikt.
 

Mr Planning

Medlem
Som många skriver, gå på känslan vad blivande frun tycker om (favoritstad ex)

Min lilla fru tycker om Paris, så jag ordnade ett rum med underbar utsikt över Eiffeltornet. Givet att det blev ett ja då!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gynt

Medlem
Tack för alla svar! Bokat och klart. Blir en klassiker. Lördag-söndag insåg jag blir för tajt. Vi flyger ut fredag till Paris och hem söndag.
Bokning av resturanger och övrigt pågår för fullt. Speciellt tack för alla tips kring paris.
Räknar iskallt att en ljummen Paris-kväll och bättre mat samt vin löser biffen så att säga :)
 
Toppen