Senaste nytt

Vart reser ni sommaren 2014?

henrik l

Medlem
Jag sitter väl och hoppas på en LH/LX F rea från Sverige eller London i prisklassen 25 lax som förra året.. Skulle gärna vilja härja lite på USAs västkusten och Rocky Mountains i sommar..

Hmm, för det kan du flyga TG C BOM-BKK-HKG T&R tre gånger. Men du får ju lite mera miles till M&M med LH/LX till LAX och bättre blir det ju med 25% bonusen:D
 

henrik l

Medlem
Detta är planen. Dock är inte PMO-FCO-FRA; BOM-BKK-HKG-BKK-BOM-CMB-MLE bokat ännu. SGN hänger även i luften. Men har i alla fall fyra F-sträckor klara, Cathay (2), Singapore Air (suites), Etihad.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Oj, glömde denna. Familjen måste ju se lite mera än bara Sicilien under sommaren:D Och vi vill även se hur det ser ut utan snö.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Senator

Moderator
Hmm, för det kan du flyga TG C BOM-BKK-HKG T&R tre gånger. Men du får ju lite mera miles till M&M med LH/LX till LAX och bättre blir det ju med 25% bonusen:D

Men varför skulle jag vilja flyga TG C BOM-BKK-HKG tre gånger? :)

Jag vet att detta kanske kommer som ett chock i denna församling, men jag har (nästan) slutat flyga för att flyga eller jaga poäng. Jag har absolut lagt till extra segment, och flugit lite längre för intjäning. Bara en gång har jag åkt i ett syfte för att tjäna poäng; det var SAS EBG Run till Prag.

För mig blev uppenbarelsen resan till Hawaii som jag kände var kanske aningen lång med extra segment. Numera fokuserar jag nästan allt på vad jag skall hitta på där jag skall. Jag försöker maximera resan till den destination jag vill åka med bästa "value for money" och lägger tiden på skojigheter på destinationen. Sedan kan destinationen i vissa fall influeras av det finns bra priser dit, att jag har nära vänner i område, eller att det finns ett schysst hotell jag vill prova.

Nu har jag levt ett resande liv i tjänsten sedan 1999, så det blir kanske lite annorlunda för mig. Jag insåg att jag hade uppnått någon form av mättnadsgrad när en resa med Cathay F blev lite sådär vardaglig, och jag uppskattade promenaden runt Brunnsviken med en kanelbulle på Café Sjöstugan långt mer. Så att flyga BOM-BKK-HKG med medelmåttiga TG C "bara för att jag kan" är inte så intressant för mig längre :)

Men, kan jag kombinera en LH/LX F resa som genererar bra klirr på M&M kontot med trevlig destination, och hänga med människor jag tycker om är det maximal utnyttjande av mina resurser :)
 
Jag har en del weekendresor inplanerade: Daugavpils, Minsk, Sofia, Tel Aviv, Liverpool, Glasgow, Pärnu, Österlen, Palanga och Berlin. Och så en vecka i franska Alperna.
 

henrik l

Medlem
Men varför skulle jag vilja flyga TG C BOM-BKK-HKG tre gånger? :)

För att utforska "rätt" sida av världen:D:D:D

Mina argument för detta är lite OT i denna tråd. Men kortfattat säger jag till mina studenter när det gäller att åka på internationella utbyten, så ska dom åka österut för att fatta lite av det som händer och vad dom har att konkurrera mot i framtiden:D
 

Senator

Moderator
För att utforska "rätt" sida av världen:D:D:D

Mina argument för detta är lite OT i denna tråd. Men kortfattat säger jag till mina studenter när det gäller att åka på internationella utbyten, så ska dom åka österut för att fatta lite av det som händer och vad dom har att konkurrera mot i framtiden:D

Det är helt rätt! Så kanske en IATA ICN-BKK eller något i den stil i sommar :)
 

flapps

Medlem
Rotterdam i Juli då det är North Sea Jazz Festival..
New York, Miami , Nassau i Augusti. Konserter och avslappning
Jordanien i September med dykning på programmet
 
Last edited:
Toppen