Senaste nytt

Vart kommer bagaget att inte hinna med?

Areschoug

Medlem
Hsr bokat en riktig rolig flight.

Inser dock att chansen att både jag och bagage står på utsatt tid i vegas är mer eller mindre i paritet med att vinna på lotto.

Har 2,5h mellanlandning i London vilket lär vara safe.

Sedan två timmar på RDU vilket skulle vara en teknisk mellanlandning och vi skulle sitta kvar på planet. Men vi flyger dit med en 747 och därifrån med en s80. Så tror ticket hade fel.

På DFW har vi 55 min och här tror jag det kommer gå åt skogen. (Ticket säger att vi ska hinna detta)

Alla flighter går med Amerikan airlines (första leg körs av brittish airlines).

Så, vart tror folket jag kommer fastna någonstans? Vart kommer jag behöva checka ut och in bagage? Vart kommer jag gå igenom customs RDU eller DFW?

Hur svårt är det att köpa en biljett på flygplatserna i USA?

Allt är bokat på ett bokningsnummer hos AA och vi har incheckat bagage :p

LAS LHR GOT på hemvägen känns bättre!
 

fcx

Medlem
Customs och återincheckning av bagage kommer att bli i RDU. Två timmar är inte alls omöjligt, men se till att komma snabbt av för att undvika värsta köerna.

DFW är bara att gå från gate till gate, men en liten försening kommer att sabotera bagaget.

Om du missar flyget så bokar American om dig gratis. Bara att gå till deras informationsdisk på respektive flygplats.

Tips är att redan nu kolla på vilken väg du skulle kunna ta till LAS om du missar flyget i RDU. Skriv ut det och visa upp i infodisken så kan det snabba upp processen.
 

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig flugit via RDU men två timmar borde vara ok då det är väldigt få internationella ankomster på RDU. Tror att American faktiskt är den enda flighten i det tidsspannet vilket borde göra pass och tullkontroll ganska smidig. Gäller ju så klart att flighten är i tid (idag är AA173 45 minuter försenad). 55 minuter i Dallas är gott om tid om det inte uppstår några förseningar då ni inte behöver passera någon säkerhetskontroll. Men annars finns det flera alternativ till Las Vegas om ni missar den första och det är Americans skyldighet att få er till Las Vegas.

P.S. Jag tror däremot inte ni kommer få flyga en 747a till RDU då American inte har några sådana. Skulle gissa på en 777a elller en 767a. Trevlig resa!
 

lillemannen

Medlem
Bokade precis CPH-LHR-RDU-MIA via supporten och han sa det är helt lugnt med 2 h i Raleigh (RDU)

Det är en 777a som jag flyger med i november.
 
Last edited:

Areschoug

Medlem
Stort tack till alla!
Vi får hoppas på det bästa, i värsta fall blir det ett spännande äventyr.

Trodde från början att customs och reincheck skulle vara på DFW som att den första mellanlandningen var en "teknisk mellanlandning" vilken jag tolkade som "ned för att tanka".
 

agehall

Medlem
Vem har sagt att det är en teknisk mellanlandning? Det låter helt galet - finns ingen anledning att gå ner på RDU istället för DFW med en 777 som kommer från LHR.
 
Toppen