Senaste nytt

Vart åker vi på BusinessClass i sommaren 2013?

Utöver mina vanliga tjänsteresor MMX-ARN en gång i veckan så blir det troligen en semesterresa med Malmö Aviation/Sverigeflyg MMX-VBY och en annan resa i privata ärenden MMX-ARN-OER. I så fall blir det turboproppremiär med buller och bång för min del. :)
 

Jonas C

Medlem
Kan inte låta bli att småle åt kommentaren: "Därefter följer en liten sommarresa till Sydostasien, men annars står det ganska tomt på agendan". Känns som att en hel del av oss, inklusive undertecknad, är lite lätt avtrubbade:D

Tjaa jag antar att begreppet sommarresa har fått en ganska skev bemärkelse i dessa kretsar, i alla fall efter redaktör Molins extravaganser. Skulle nog påstå att min lilla "utflykt" inte möter ribban till vad som BC betraktar som en ordentlig sommarresa. ;) Bara de 4 längsta segmenten sker i den spetsiga änden, resten blir i Economy och LCC (Gud förbjude! Jag vet, men det var billigt…)
 
Sommar 2013

Det är fortfarande en del tjänsteresor som t.ex. Tallinn, Hässleholm (flyger till AGH), Malmö och Helsingfors. Jag tar 5 veckors semestern från slutet av juli och tillbaka till jobbet 2:a september. Under semestern har jag bokat Malta, Dubrovnik, Helsingfors och München.

Glad sommar till alla!
 

Ebg

Medlem
Jag drar till sfo med sas i c och är där cirka 1,5 vecka sedan drar jag i ekonomi med ua till honolulu och så åker jag runt och badar i Hawaii i cirka 2.5 vecka sedan flyger jag via lax med lh i first class sedan fra-Arn i c med lh
 

Svenska73

Medlem
Enbart ARN-EWR-DCA-EWR-ARN i C på SAS och USAIR 10-17 juli . För mycket på jobbet tyvärr. Hösten blir bättre med ARN-BOS-ARN i C på LH-LX 29 sept-3 okt och sedan ARN-DXB-ARN i C på Qatar okt 18-23.
 

Jacob

Medlem
Jag väntar med spänning på om @Jacob ska skriva något i tråden... ;)
Haha! Just nu drömmer jag faktiskt mest om att få gå hemma och skrota i en eller två veckor, utan några som helst resor, jobb eller måsten. Den här våren har varit helt hysterisk och ligger efter med så mycket av det vardagliga.

Under juni månad står Dakar, Oslo, Moskva och New York på agendan som det ser ut just nu. Kommer ha passerat 50 flygningar i halvlek för 2013.

Men ännu finns chans att hinna ändra sig, de flesta sommarresor brukar bokas 1-2 veckor innan avresa. ;)
 

henrik l

Medlem
Tjaa jag antar att begreppet sommarresa har fått en ganska skev bemärkelse i dessa kretsar, i alla fall efter redaktör Molins extravaganser. Skulle nog påstå att min lilla "utflykt" inte möter ribban till vad som BC betraktar som en ordentlig sommarresa. ;) Bara de 4 längsta segmenten sker i den spetsiga änden, resten blir i Economy och LCC (Gud förbjude! Jag vet, men det var billigt…)

Nja, det var väl uttrycket "men annars står det ganska tomt på agendan" som triggade mitt leende. Anledningen var väl den att folk som inte är "FFF" (Frequent Flyer Freaks) drömmer om dessa resor och realiserar dem nu och då, medan vi FFF kan "smacka" in en med två veckors varsel om vi har möjlighet:D
 

forastero

Medlem
Jag har faktiskt ingen resa alls inplanerad. Men så bor jag på ett populärt resmål också (välkomna hit, jag såg att det är flera som har resor inplanerade). Våren har varit lite hektisk, så jag har inte velat planera in något, men det kan hända att jag passar på att använda någon av sommarlinjerna (Oslo kanske?) om jag hittar ett bra pris senare. Annars får resandet vänta till i höst.
 
Toppen