Vart äta Chilli Crab i Singapore?

Diskussion i 'Restauranger' startad av Per N, 29 Maj 2015.

1. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har tips om vart man får bäst Chilli Crab i Singapore? Vi testade rätten för första gången på Jumbo Seafood, Clarke Quay, för ett par månader sedan men blev aningen besvikna på att det smakade lite ketchup. Antingen hade vi otur eller så är det en överskattad rätt för svenska smaklökar.

Agö gillar detta.
  2. Per N gillar detta.
  3. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att du nämner Long Beach. Efter att googlat och läst diverse omdömen så låg den överst på min lista i den mån jag inte får några andra tips. Har du testat mer än en så du vet om det är någon kvalitetsskillnad?

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Per N gillar detta.
  5. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta en taxi ut till East Coast Seafood Centre som ligger ut mot flygplatsen vid vattnet.
    Där ligger det en klump av restauranger som serverar färsk fisk samt krabba.

Vi dvs jag o @Tommy brukar ta den närmsta restaurangen till vänster efter parkeringen/taxistolpen.

Glöm inte att pröva på pepper crab och drunken shrimp!

flapps, Tommy, Per N och 1 annan gillar detta.
  6. HON-II

HON-II Medlem

Long Beach i Dempsey Hills (gamla brittiska officersbaracker) är ett genuint ställe, men jag föredrar Long Beach på East Coast Sea Food Centre. Den har en stor terass precis intill havspromenaden. Det gör en stor skillnad att sitta ute och äta Chili crab (eller black pepper crab - inte så sötsliskigt) precis vid havet och ha alla blinkande båtar i hamnen som panorama, när man äter (om det inte regnar).

flapps, Per N, sembl och 3 andra gillar detta.
  7. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag hälsade på min far i Singapore så talade han varmt om Long Beach, nu är jag inget jättefan av krabba, så testade aldrig.

Per N gillar detta.
  8. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2015-01-18 13.17.25.jpg 2015-01-18 13.15.18 HDR.jpg
    Här kommer en bild på favoriten Pepper Crab därifrån
    2015-01-18 13.17.25.jpg

Fisken är det inget fel på heller
    2015-01-18 13.15.18 HDR.jpg

Gus, 011430121, Per N och 2 andra gillar detta.
  9. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvordan kunne jeg "glemme" at spise chilli crab da jeg var i Singapore sidste sommer? Det ser helt utroligt lækkert ud!

10. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oh damn att jag missade detta! Man går givetvis till Affordable & The Best Seafood Restaurant in Singapore | Uncle Leong Seafood Min foodie-kompis i Singapore tar mig alltid dit och vi äter så att magarna står i fyra hörn. Tror att jag genom åren varit på alla tre restaurangerna.
    Inte att missa är Cereal Prawns. Låter konstigt, är supergott!
    Jag ska äta min väg genom Singapore igen i september, lovar att skriva en "guide" under restaurangforumet då :)

Agö och Per N gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!