Vart är vi på väg?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av silwer, 19 November 2014.

1. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjuvstartar På Spåret-säsongen här på forumet. Fast i luften då.

10p: Vi lämnar Sverige i kärra som äro flott. Likt Herr Rust mellanlandar vi kort i stad som många försökt inta, innan färden fortsätter mot 1 av 2 3/4-dels tsar, med orkidé i centrum.

Knucket, nota bene, GOTATH och 7 andra gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Medlem

Skoj! Mellanlandningen kläcker jag lätt men slutdestinationen får jag ännu grubbla på en liten stund.

silwer gillar detta.
  3. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Peking?

4. Jacob

Jacob Medlem

Funderar lite på Vladivostok, med tanke på att det funnits ett antal tsarer som hetat Vladimir.

5. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räcker det med svaret eller skall man beskriva hur man kommit fram till det?

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Cool! Altid sjovt med lidt skattejagt :) Desværre har jeg ingen idé om hvor I er på vej hen så jeg følger bare med.

7. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    8p: Namne till Reidars son hann vara chef i ett par månader innan vårt resmål bytte krona mot stjärna. Två år senare gick vår iberiske granne i samma spår. Med andra ord har postumt alltså mer inflytande nu.

8. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara svar går bra! Men en motivering är ju alltid trevligt till det.

Sitter för närvarande på mellandestinationen, i en sedan tre veckor nyöppnad lounge. Den kan jag berätta mer om senare.

9. Jacob

Jacob Medlem

Skulle det kunna vara Ekaterinburg? Där tsaren höll till sista tiden och som fick byta namn till Sverdlovsk, men nu bytt tillbaka till Ekaterinburg.

10. Hong Kong - och du mellanlandade i Moskva ?

Mathias Rust mellanlandade i Moskva. Hong Kongs flagga är en orkide.... Bytte Krona (Brittiska Monarkin) mot kinesiskt (stjärnan) styre 1997.

Resten av ledtrådarna greppade jag inte fullt.

agehall, nota bene, GillBates och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!